Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zážitky z plavání

Zima je katastrofický období, protože nerostou houby a normální mykolog strádá nedostatkem pohybu – pokud teda za pohyb nepočítáte mikroskopování při poslechu Anarchy in the UK od Sex Pistols. Po těžkým vnitřním boji jsem začal chodit plavat a řeknu vám, že je to někdy docela soda...

www

Jakožto nuzný akademik nevlastním žádnou VIP kartu do exkluzivního (lůze nepřístupnému) bazénu – dokonce ani pro VIP blogery nic takového neexistuje, a tak bylo jedinou možností plavčení s ostatní sockama v některém z pražských stadionů. Kvůli úspoře času se jako ideální jevila Slávie; sparťani prominou.

Když jsem poprvé viděl pochybnou podlahu v šatně, blahořečil jsem si, že mě napadlo vybavit se velice umělýma pantoflema od Vietnamců, od kterých jsem očekával snížení rizika napadení mých zhýčkaných chodidel nějakou přítulnou plísní – i u mykologa má totiž láska k houbám své ostře vymezené hranice. O skutečně eklhaftních skříňkách se snad ani zmiňovat nebudu, pořád si říkám, že si na věci budu nosit stolitrový igelitový pytel.

Potom, co se svléknete, přejdete do sprch, kde je vaší povinností se osprchovat a umýt. Tato samozřejmost je dokonce napsaná i na dveřích, ovšem po několika návštěvách bazénu získáte dojem, že s vámi chodí plavat také analfabeti a prasata (případně jejich kombinace). Někteří lidé totiž nepovažují za nutné se před vstupem do bazénu umýt. Jednou jsem se fakt dopálil, ale zkuste si stěžovat, když jste v rouše Adamově a před vámi stojí 130kilový týpek (hmotnost odhadnuta bez zlatých řetězů), který se zrovna netváří, že by si nechal něco vysvětlit.

Návštěvy institucí jako je veřejná plovárna vás, podobně jako třeba výsledky parlamentních voleb, spolehlivě odnaučí si svoje spoluobčany idealizovat. Překvapivě to není jenom špína, co by vám mohlo vadit. V bazénu tuhle plavala jakási dáma, která se možná vysprchovala, ale rozhodně si neumyla svůj vysoký šedivý drdol. Ve vlasech měla nějaký svinstvo (něco jako pudr), což neskutečně smrdělo. Něco podobnýho už jsem kdysi cítil jako malej kluk, když jsem někde vyhrabal kosmetickou taštičku po prababičce. No a tahle zatuchlá esence prehistorie se s vlnkami šířila po hladině a v okruhu 5-10 m od báby činila vzduch nedýchatelným a vodu přeměňovala v cosi s vlastnostmi ropné skvrny.

Bazén je vykachlíkovaná díra obdélníkovýho tvaru dlouhá 25 m a vyplněná vodou s větším či menším obsahem chlóru, případně jiné přátelské látky. Jeho šířka je téměř vždy nedostatečná pro počet přítomných plavců, což vyvolává další potíže. Většina lidí – včetně autora – chodí do bazénu plavat. Během 40 minut si prostě odplavu něco přes kilometr a jdu domů. Pro tento bohulibý cíl potřebuji volný pás o rozumné šířce. Bohužel ne všichni lidi chodí do bazénu plavat, např. některé ženy se tam chodí vykecávat. Jsou dvě, ideálně však tři, a plavou (velmi pomalu) vedle sebe. Problém je v tom, že takovéhle tři "plavkyně" s IQ tykve naprosto zablokují podstatnou část bazénu, protože se jim nedá vyhnout.

Zažil jsem dvě situace, kdy jsem měl chuť je utopit. V prvním případě to byly nějaký pipiny fifiny, který se bavily ve stylu "jako včera mi zase napsal Radim – no já vůbec jako nevim", v druhém případě to byly tři báby, který se (hlasitě) bavily o tom, kde všude a jak jejich čoklové serou v parku – opravdu skvělý téma do bazénu! Ne všichni ovšem plavou na délku. Jednou se jistá dáma rozhodla, že bude plavat našíř, a to ne u kraje, ale přibližně v jedné čtvrtině bazénu, takže se dokonale motala do dráhy všem.

No ale občas se zadaří a stane i něco vtipnýho. Posledně jsem se sušil po takovým tím velkým fénem (obrovská roura s mřížkou trčící ze zdi). Poctivě jsem si drbal hlavu ručníkem a když jsem se otočil, díval jsem se na přibližně pětiletou černošskou dívenku, jak stojí v zimní bundě a kulichu (!!!) přímo naproti a pozoruje mě. Ta situace mě poněkud vyvedla z míry, takže jsem ztuhle stál, jako bych před sebou spatřil něco podobně nepravděpodobnýho, např. lamu. V tu chvíli vrzly dveře, ze kterých vyšel její dámský doprovod, slečna okolo 25 let. Černošská holčička situaci okomentovala lakonicky. Ukázala na mě a poznamenala "pán nemá oblečení". No, to jsem fakt neměl – a tak jsem se uculil a ručník si přehodil kolem pasu...

Autor: Jan Borovička | čtvrtek 3.2.2011 9:09 | karma článku: 26,20 | přečteno: 4116x
  • Další články autora

Jan Borovička

Znesvěcení Rudého náměstí musí být potrestáno!!!

Drzost nikým nevolených aktivistů, levičáků a zastánců různých falešných -ismů nezná hranic. Jedna taková skupina rozehrála své nekalé rejdy na Rudém náměstí v Moskvě.

25.8.2013 v 19:45 | Karma: 24,64 | Přečteno: 2208x | Diskuse| Ostatní

Jan Borovička

Epigram "Vladimír a Livia"

Na hrubý pytel hrubá záplata. Ale podobnost se skutečností je samozřejmě jen čistě náhodná. Varování: ve verších padají sprostá slova, takže by je neměl nikdo číst!

13.8.2013 v 10:36 | Karma: 30,92 | Přečteno: 1931x | Diskuse| Politika

Jan Borovička

Více cedníků na hlavu, prosím!

Brněnský občan Lukáš Nový se na dočasný občanský průkaz nechal vyfotit s cedníkem na hlavě – je totiž pastafarián. Když jsem tuto informaci našel na internetu, udělalo mi to radost hned dvakrát. Jednak vždycky rád vidím, když z Brna dorazí do Prahy něco sympatického. Neděje se to často a bohužel to obvykle nemá dlouhého trvání, protože všechno pozitivní dokáže alespoň v mém případě hluboko do země zadupat svými blogy kolega Paulczynski. No ale to nechme stranou: největší radost mám z toho, že pastafariáni už začínají vystrkovat špagety i v Česku.

2.8.2013 v 9:35 | Karma: 30,90 | Přečteno: 2686x | Diskuse| Společnost

Jan Borovička

Kdo může za povodně?!

Voda opadá a započal hon na čarodějnice - kdo může za povodně? Odpověď na tuto otázku má skoro každý, nikdy tu nebylo tolik vodohospodářů.

11.6.2013 v 8:08 | Karma: 42,92 | Přečteno: 6266x | Diskuse| Společnost

Jan Borovička

Klausova opice zase perlí

Petr Hájek, hradní exkancléř, co není z opice, ve čtvrtečním diskusním pořadu Máte slovo hovořil o používání „zdravého rozumu“. Vyprsknul jsem při tom smíchy – jak Hájek může vypustit z úst něco takového, když právě jím vedený internetový server protiproud.cz zdravý rozum brutálně znásilňuje?

10.6.2013 v 8:08 | Karma: 33,66 | Přečteno: 3074x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.