Věci mezi nebem a zemí

17. 08. 2008 10:00:00
Občas se člověku stane něco s nádechem nadpřirozena. Takových věcí může být moc – už třeba nějaké to déjà vu, kterýžto pojem zná mladší generace jako „chybu v Matrixu“, nebo všechny možné fascinující náhody, osudová setkání atd. Před několika měsící se mi ale „náhodou“ stalo něco, co by do kategorie „mezi nebem a zemí“ skutečně mohlo patřit.

Sny se mi zdají téměř každou noc. Jsou nesmírně realistické a živé, až se někdy ráno probouzím vyloženě zmatený, protože chvíli nevím, která bije. Už párkrát se mi stalo, že se ve snu projevil nějaký motiv toho, co druhý den následovalo – např. že došel oponentský posudek na můj článek. Skutečně druhý den přišel, nicméně jsem jej napjatě očekával, takže mě téma snu, ani jeho „vyplnění“ nijak nepřekvapilo, i když posudek mohl přijít i třeba za dva měsíce.

Ale před několika měsíci se mi zdálo následující:

Moje rodina má chatu na Sázavě a asi 300 m od nás ji má nějakej Niederle. Jako malej jsem s ním občas mluvil, když jsem šel kolem, ale v posledních 10 letech si vůbec nevybavuji, že bych ho byť viděl, natož abych s ním nebo o něm s kýmkoli hovořil. Ze snu si pamatuji přibližně toto: Byl jsem s Niederlem na jeho chatě, zrovna na ní něco přestavoval, a ukazoval mi, že hledá proutkem místo pro studnu. Měl v ruce vrbovou virguli, která se ve směru k SVV rohu zahrady výrazně ohýbala (dokonce toto místo označil poněkud historicky znějícím místopisným názvem „Tři vody“). Také jsem si to s proutkem zkusil a opravdu to fungovalo! Cítil jsem v ruce silný zřetelný tah směrem k zemi. Tady vás asi pobavím, protože jsem si v tom snu řekl: TO NENI MOŽNÝ, MĚ FUNGUJE VIRGULE, TO BUDE ČLÁNEK NA BLOG! (Aspoň vidíte, jak člověk z blogování magoří.)

Nicméně jsem se probudil a uvědomil si, že hledat vodu proutkem neumím a že žádný článek nebude (což mě poněkud zklamalo). Na sen bych rychle zapomněl, ale pamatoval jsem si silný pocit tahu v ruce a také mě pobavilo, že se mi zdálo o blogu. Asi za 14 dní jsem jel toho roku poprvé za rodiči na chatu a jen tak u kafe se zmínil, jaký pitomosti se mi zdají. A přeběhl mi mráz po zádech, když babička řekla: „No ale včera jsem mluvila s jeho sousedkou, která říkala, že byl u ní, aby mu podepsala nějaký papíry – chce kopat studnu...“

Jako přírodovědec jsem, respektive považuji se za racionálně myslícího člověka. Už se mi staly některé „neuvěřitelné“ náhody, leč pořád jen náhody. Ale tento případ je jiný. Nikdo z mého okolí ani já sám jsem v minulosti nemohl přijít do styku s informací, na základě které bych si mohl přivodit takovýto sen. Už jen osoba Niederleho ve snu je pro mě překvapující. Jak je možné, že se mi zdálo zrovna tohle? Není na snech něco víc?

PS: Niederleho jsem vyhledal následující den. Studnu skutečně bude dělat, ale místo na zahradě, které jsem s ním ve snu našel, to nebude, vlastně to bude úplně na opačné straně. Asi chyba v Matrixu : ) Jo a vygoogloval jsem, že název místa Tři vody je reálný - nachází se v Tatrách a mimochodem přibližně ve směru tahu virgule : )

Autor: Jan Borovička | neděle 17.8.2008 10:00 | karma článku: 24.01 | přečteno: 3936x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Věda

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (3) - přírodní červená

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními nebo umělými barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? (délka blogu 3 min.)

28.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 13.13 | Přečteno: 125 | Diskuse

Zdenek Slanina

Problém co začal už Arrhenius: Kysličník uhličitý a doba ledová - a teď i sopečné aktivity

Už S. Arrhenius řešil vztah obsahu CO2 v atmosféře i k době ledové. Tehdy hlavně ukázal, že jeho navyšování v atmosféře povede k nárůstu její teploty. Nyní výzkumy z univerzity v Sydney ukazují na roli sopek v nástupu ochlazování.

26.3.2024 v 5:22 | Karma článku: 24.46 | Přečteno: 516 |

Martin Tuma

Berte Viagru, dokud si na to vzpomenete

Rozsáhlá studie odhalila významné snížení výskytu Alzheimerovi nemoci u pravidelkných uživatelů Viagry

25.3.2024 v 14:17 | Karma článku: 13.60 | Přečteno: 303 | Diskuse

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (2) - průmyslová žlutá

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními nebo umělými barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? (délka blogu 3 min.)

25.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 14.44 | Přečteno: 189 | Diskuse

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (1) - přírodní žlutá

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? První díl seriálu o barvách.

21.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 18.12 | Přečteno: 293 | Diskuse
Počet článků 129 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 7779

Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.


Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...