No ale to jsem hned na začátku odbočil. V lomozu pořvávajících občanů na náměstích českých měst zanikly racionální a zcela oprávněné odborářské protesty, které se objevily na Kavčích horách. Česká televize totiž před několika dny s velkou pompou představila nové logo. Výtvarníkovi za něj zaplatila přes 400 tisíc korun, tím ale náklady nekončí – z kamer, aut a dalšího vybavení bude třeba strhat staré samolepky a nalepit nové, pro několik tisíc zaměstnanců bude nutné vytisknout nové vizitky, o propagačních propiskách, deskách a bločcích nemluvě. Podle odhadů expertů tak výměna loga vyjde daňové poplatníky na desítky milionů korun.
Odboráři v České televizi proti novému logu vystoupili: zpochybňují jeho potřebnost a já s nimi souhlasím. Česká televize má stávající logo od roku 2006, takže méně než 10 let! Kdyby šlo o soukromou firmu, nebyl by to problém, soukromníci ať si se svými penězi dělají, co je napadne. No ale ti svá loga nemění a má to logiku – proč by to zavedené značky jako třeba BMW nebo Nike dělaly? Naopak ve státních firmách to začíná být móda, koneckonců, o potřebě změnit ideologicky závadné logo se suchým stromem se krátce po nástupu na post ředitele NP Šumava zmínil i Jan Stráský, čímž si vysloužil kritku mimo jiné i na mém blogu.
Generální ředitel ČT doprovází potřebu změnit logo prohlášeními o „inovativním vývoji tváře České televize“. To se na vysoké posty ve státních institucích dostávají opravdu skvělí manažeři – dovolili byste si tenhle blábol někde vyslovit?! Na ČT mě jako daňového poplatníka a diváka zajímá především obsah – a že by bylo co vylepšovat. O ten se ovšem vedení zjevně nezajímá, když za nejdůležitější považuje vyměnit logo, a to ještě v době krize, když se šetří, kde se dá. Nesvědčí něco takového o ztrátě soudnosti?
V poslední době jako by se roztrhnul pytel s kauzami, které svědčí o tom, že peněz je tu pořád ještě dost – když se mohou utrácet za zbytečnosti..!