Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bezvanda

28. 2. 2008 0:27
Já se panu Borovičkovi nedivím,

také jsem dosud žila v iluzi, že krádež do 5000 se hodnotí jen jako přestupek  a připadalo mi to směšné a divila jsem se, že ve světle toho faktu vlastně lidi kradou málo a že vlastně normální slušný člověk nekrade jen z pocitu vlastní sebeúcty ev. z obavy o svou dobrou pověst a že ve smyslu některých dnešních "chytráků" je vlastně jen obyčejně hloupý. Teď jsem se v diskuzi dozvěděla, že když mi někdo sebere něco, co mám u sebe nebo na sobě, tak je to trestný čin. Dobře a co když mi někdo sebere něco (s cenou do 5000), co mám jinde ? Co je malá krádež v samoobsluze, v šatně koupaliště apod. ? Chtělo by to, aby ti, co jsou lepší v trestním právu, místo osočování autora, věnovali trochu podrobější osvěty nám lidem v trestním právu nezběhlým a protože se krást ani nechystáme, tak nás ani neláká prodírání se mezi paragrafy s vidinou nepřesného porozumění textu.

0 0
možnosti

bezvanda

28. 2. 2008 0:31
Re: Já se panu Borovičkovi nedivím,

Jen mi a zřejmě také panu Borovičkovi, vadí, že jsme krádežemi proslulí a že policie to bere jako fakt a vesměs okradným říká, že to nejspíš jen tak projde a nic se stejně nevyšetří. . Napadá mě taková civilizivanější varianta (oproti usekávání prstů nebo rukou), zloděje nějak označit např. mu pravou ruku zabarvit nesmyvatelnou barvou (zdravotně nezávadnou), nevím proč mě napadá modrá barva, asi proto, že mezi přírodními barvivy je vzácná. A pravou ruku  nemůžete mít pořád zakrytou (levákovi bych nabarvila levou ruku).

. Napadá mě taková civilizivanější varianta (oproti usekávání prstů nebo rukou), zloděje nějak označit např. mu pravou ruku zabarvit nesmyvatelnou barvou (zdravotně nezávadnou), nevím proč mě napadá modrá barva, asi proto, že mezi přírodními barvivy je vzácná. A pravou ruku  nemůžete mít pořád zakrytou (levákovi bych nabarvila levou ruku).

0 0
možnosti
KK

CarolusIV

17. 2. 2008 20:06
Když chytí něčí ruku

v mé kapse,  pak je jediná možnost. Nenechat ho dále krást, loupit, žít.

0 0
možnosti

tatka

14. 2. 2008 0:02
bývaly časy

když byl někdo přistižen, že kradl, šel by se oběsit! Dnes je to norma kterou některé strany preferují. na př. ČSSD a jejich přisluhovači.:-©

0 0
možnosti
JK

kubas_carreras

11. 2. 2008 15:07
.

To jsou nástrahy demokracie, Honzo. Lepší to nebude.

0 0
možnosti

Jan Borovička

11. 2. 2008 16:02
Re: .

No to je teda povzbuzující :-) Hele, to tvoje icq me ignoruje. A jeste jedna vec - neznas ze studii nejakyho Kadlece? Mineraloga?

0 0
možnosti

Pavel

11. 2. 2008 15:07
Opravdu omyl

Jak už tady bylo řečeno, kapení krádež je vždy trestný čin, opravdu stačí nakouknout do trestního zákona. Neplatí hranice 5000,- Kč.

0 0
možnosti

MM

11. 2. 2008 15:13
Re: Opravdu omyl

Tak to nás prosím poučte

0 0
možnosti

Bohata

11. 2. 2008 14:09
hlášení

já bych ocenil ticho v tramvaji, zadne hlaseni. kdyz me nekdo okrade.. moje hloupost. kdyz vas , meho oblibeneho blogera privede jedna videna kradez k domence ze by trest mel byt umerny majetku okradeneho je to smutne. kdyz vas to privede k domence ze by se meli zavest nucene prace...boli to. nastesti stale jeste v pravu neplati vox populi vox dei. stejne tak jako lide nehlasuji o zarazeni rostilny tam ci onam v systemu. tak je dobre ze odbornici stale jeste maji vliv na pravo neb jinak zde zacne platit za oko zivot... coz by byl navrat pred chamurapiho

0 0
možnosti

Apolena

11. 2. 2008 16:08
Re: hlášení

"kdyz me nekdo okrade.. moje hloupost" - extrémně nebezpečný přístup...

0 0
možnosti

heechee

11. 2. 2008 13:55
okrást každého je stejně špatné

ach jo, borovičko, ta komoušská výchova se na vás dost podepsala... kéž byste dokázal pochopit, že když je někdo obětí zločinu, vůbec nezáleží na tom, je-li to chudý důchodce nebo ten hajzl milionářskej, kterýmu ty prachy evidentně tak hrozně závidíte.

je úplně fuk, kdo je obětí, zločin je vždy stejný a měl by být i stejně trestán. ať někdo okrade chudáka nebo boháče, ať ukradne flašku piva, mobil, auto, neplatí alimenty, ujede od auta, které naboural na parkovišti, nebo vykrade celý byt, trest by měl být stejný a navíc k době trestu by ve vězení měl zůstat vždy minimálně tak dlouho, dokud nenahradí veškerou způsobenou škodu a náklady na pobyt ve vězení. A ne že by tam měli televizi, posilovny a vycházky z vězení... prostě samotka, chleba, voda, vitamíny a za velmi dobré chování čas od času trochu masa a procházka po dvoře.

Třeba by si vězni pak rozmysleli, zda chtějí nebo nechtějí ve vězení pracovat... a možná by si to rozmysleli i s těmi krádežemi.

0 0
možnosti

Jan Borovička

11. 2. 2008 16:05
Re: okrást každého je stejně špatné

Takovou ubohost nebudu vůbec reagovat... Rv

0 0
možnosti
AH

nyny.

11. 2. 2008 13:50
odpověděl jste si sám

společnost není tolerantní, společnost to štve. Tolerantní jsou politici všichni zajedno, zloděj zloděje pochopí a je úplně jedno jestli se jedná o 50,- Kč nebo 100 milionů.

0 0
možnosti

J.J.

11. 2. 2008 13:31
nazývejte lumpárnu správným jménem

Proč hlásíte  "místo zvýšeného výskytu kapesních krádeží?" Správně by mělo být

místo zvýšeného výskytu zlodějů !!!

0 0
možnosti
P

Pejsek007

11. 2. 2008 13:31
Druhý omyl

No a navíc kapesní krádež se dá kvalifikovat podle § 247 odst. 1 písm. d) Trestního zákoníku, kde neni potřeba dosáhnout 5000 Kč. ani krádež opakovat.

0 0
možnosti

xy

11. 2. 2008 13:54
Re: Druhý omyl

jenomze soudci a prokuratori k tomu takhle nepristupuji. Vim to primo od policistu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.