Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

tracnik

21. 7. 2009 11:34
Dotaz

tohle je muchomůrka tygrovaná nebo šedivka nebo panterová? http://3.bp.blogspot.com/_KqOz9u6moXM/RppAkyH3UpI/AAAAAAAAAAM/OVv8kcwubVs/s1600-h/DSCN7640.JPG

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

23. 7. 2009 13:19
Re: Dotaz

Tak to tedy nevím - růžovku bych vyloučil, šedivka versus panterová by se dala rozeznat spolehlivě až podle charakteru třeně a prstenu, tipoval bych ale šedivku vzhledem k zavalitosti plodnice...

0 0
možnosti
N

nejedlo

11. 7. 2009 14:48
Pravá míchanice.

Na vojně se mnou sloužil kluk, jehož otec byl předsedou mykologického spolku, a i on znal houby velice dobře. Jednou jsme se celá tlupa vydali do lesa a sbírali, co mám přišlo pod ruku. On to všechno odborně vytřídil, a byla smaženice asi ze dvaceti druhů hub. Smaženice byla výborná, ale slabší povahy jako já, jsme do rána čekali na příznaky otravy. Ta se sice nedostavila, ale už bych takové dobrodružství neopakoval.

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

11. 7. 2009 12:22
Dobré houbařské osvěty není nikdy dost.

Díky Honzo za článek i jasné fotky . Růžovku jsem začal sbírat před několika lety, do té doby jsem měl strach ze záměny. Vše, co jsi uvedl v článku jsem vesměs věděl, ale o tom rýhováném prstenu a nerýhovaném u m. tygrované jsem nevěděl.

Domníval jsem se, že kromě nárůžovělého třeně je rozhodující znak ještě pochva, kterou růžovka nemá.

Nyní se snad s tím rýhovaným prstenem už nespletu 100%. :-)

PS: Jak bylo v Zurychu?

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

14. 7. 2009 18:35
Re: Dobré houbařské osvěty není nikdy dost.

Čau, v DAVOSU bylo fajn, ale pěkná kosa :-)! Ten prsten, bych řekl, je naprosto klíčový znak. Co se týče pochvy - u m. panterové je často neodlošitelná od kyjovitého zakončení, tak jsem o tom raději nepsal :-/ Dobrou chuť :-)

0 0
možnosti
PP

ippokorny

11. 7. 2009 8:53
A v Rakousku někde na jihu

byla v lese cedule, "Zákaz sběhu hub". tak jsme uvažovali po "česku", že když zákaz, že tam asi budou, ale spíše nebyly. Proč Rakušané tam ten zákaz měli? Jediné 2 důvody, co nás napadli, 1) majitel si to nepřeje, aby mu tam někdo je sbíral a pak 2) radioaktivita, houby jí akumulují, třeba po Černobylu nebylo dobré houby sbírat. P.P:

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

14. 7. 2009 18:36
Re: A v Rakousku někde na jihu

Bod 1 - to je možné, bod 2 - to nepovažuji za pravděpodobné :-)

0 0
možnosti
C

che091067

10. 7. 2009 11:49
Nejlepší úprava růžovky.

Kloboučky osolit a okmínovat, osmažit na másle,položit se ještě teplé na chléb a skonzumovat. Doporučuji!

0 0
možnosti
C

che091067

10. 7. 2009 11:50
Re: Nejlepší úprava růžovky.

položit ještě teplé:-)

0 0
možnosti
KT

Ježikača

10. 7. 2009 9:50
masáci

prý dostali tento lidový název proto, aby se je lidé nebáli sbírat, když jde vlastně o muchomůrku a pro chuťovou podobnost s masem. prý je tak pojmenovali v roce 1915. hromadně je prý sbírali Italové přesídlení do Čech v rámci RU monarchie. článek v příloze RP tuším 4. 7. t.r.

0 0
možnosti
MP

tridvaraz

9. 7. 2009 15:10
Masáky....

v sobotu byly řízky, v neděli smaženice, v pondělí řízky a v úterý zase. Do toho za humny vyrostla ještě pýchavka, takže zase řízky, já už houby nemůžu ani vidět ;-D

A masákům se tak říká nejspíš proto, že při dobré úpravě chutnají jako maso, snad ještě líp.

0 0
možnosti
M

Mufu

9. 7. 2009 14:59
Myko

EU připravuje nařízení,dle kterého bude mít každá houba v lese vlastní jmenovku.

0 0
možnosti
LU

pidla

9. 7. 2009 14:55
Karma,

ráda vás čtu, díky za vysvětlení, ale stejně se radši bez masáků obejdu, jako dosud.;-D

0 0
možnosti
N

nejedlo

9. 7. 2009 12:11
V jednom....

houbařském atlasu jsem četl dobrou radu autora . Naučit se rozpoznat tu stovku hub, které se u nás běžně sbírají je pro laika složité. Proto by se měl naučit rozpoznat smrtelně jedovaté houby, kterých je asi šest.  Nikdy nekonzumuji houby u kterých si nejsem 100% jistý. Zásadně odmítám jíst pokrmy z hub, které jsem sám neviděl. Obyčejný pud sebezáchovy!

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.