Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jaruca

23. 9. 2009 19:50
Jane, děkuji za popis opěnky, nikdy jsem si nebyla jistá,

nýčko na třeň pořádně kouknu, potkávám je neustále a jsou barevně pokaždé jiné, podle třeně jsem nevěděla, že se dají určit, možná jsem četla několikrát ten popis, ale znáte to .. potkala jsem i nádherné exlempláře muchomůrky s oranžovým kloboukem, tuším jsou i jedlé, ale chráněné, naši by mne s nimi hnali ;-D, už tak když donesu fialovou houbičku ťukají si na čelo, nu což se dá dělat ;-D

0 0
možnosti

wildge

10. 9. 2009 21:39
Neexistuje nejake cinidlo,

kterym by stacilo pokapat houbu a podle reakce by se dalo snadno poznat, zda je jedovata?

Neco takoveho by snad mohlo i existovat, ne?

0 0
možnosti

Jan Borovička

11. 9. 2009 13:11
Re: Neexistuje nejake cinidlo,

To je mi líto, ale neexistuje. Ani nemůže - toxiny hub jsou velmi různorodé. Existuje nějaký primitivní test na přítomnost amatoxinů (tuším), ale ten dává i falešně pozitivní výsledky. Takže se nedá nic dělat, kdo chce houby, musí se je naučit... ;-)

0 0
možnosti

Dezo-Conka

9. 9. 2009 10:37
pěkné

ale já hned zapomenu,pro jistotu ale nebudu zelené hříbky sbírat.

Co je to lupen ?

Já jsem měl češtinu od 3.třídy.

Dobrý lupen je ,když mi přijde červená sto a sedma v mariáši.

Je to list/ i ze stromu ,ne ?/

0 0
možnosti

Dezo-Conka

9. 9. 2009 10:38
Re: pěkné

A u hřibku je do oblast pod kloboukem ?

Díky ...a nesměj se  mi.....;-D

0 0
možnosti

sn63

8. 9. 2009 14:47
Děkuji

uložím a budu pamatovat . Máte výbornou paměť .Děkuji moc R^

0 0
možnosti

Jan Borovička

9. 9. 2009 11:15
Re: Děkuji

Není zač :-)

0 0
možnosti

Dana Bočková

8. 9. 2009 10:07
karma

Bylo by skvělé, kdybyste pořádal i mykologické výlety, moc si vážím vašich článků, nejen o houbách.

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.