Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a15v33e92l 12H25a72m50p75l 9780920497596

Hezký článek, jenom u posledního odstavce mi trochu chybělo tlačítko "nabonzovat".;-)

0/0
7.6.2013 15:54

J31i49ř25í 86J70a54n72a21t67a 5535382965150

R^:-)...Výborně, pobavil jsem se. I tím přehledem spoluautorů odborných prací. Ježek, Dlouhý, Tříska, Rudlovčák, samá esa socialistické éry.

+2/−1
27.5.2013 23:04

T41e64r28e21z12a 20H81a83j91k74o79v74a 5517282184100

http://tydlitatova.blog.tyden.cz/clanky/4751/profesor-decoris-causa-aneb-o-pokrytectvi.html

+3/−1
27.5.2013 18:29

J74i14ř57í 91J43a47n89a22t46a 5775692515640

R^...

+1/0
27.5.2013 23:10

T13e61r94e94z96a 82H17a32j64k75o82v67a 5747392744440

Karma, pobavila jsem se. R^

+3/−1
27.5.2013 18:24

O21n28d35ř64e21j 92F49i79l14i71p92c73z16y73k 8344493408281

Věda i umění jsou plné paradoxů. Za lobotomii byla udělena Nobelova cena,  van Gogh za života prodal jediný obraz, Beethoven se uchlastal a Mozart skončil v hromadném hrobě.Teprve budoucnot odhálí Klausova génia. R^;-D

+1/−3
27.5.2013 13:07

O88n23d84ř79e54j 44F10i77l20i37p74c34z67y18k 8254763358581

odhalí

+1/−2
27.5.2013 13:14
Foto

J43a85n 53B19o21r24o89v35i89č43k25a 5893513420374

Uvidíme :-)

+3/−1
27.5.2013 13:45

P55a49v61e59l 41K73u90l64a 7438815218148

R^R^R^, komentář netřeba

+7/−2
27.5.2013 12:27

J79i13ř83í 57K38i48n74d15l 2538747783117

Pane Borovičko plácáte nesmysli, ale ukojil jste svoji zapšklou duši čecháčka. Kdyby jste se trochu zajímal o osobu V. Klause, tak by jste při svém vzdělání věděl, že vystudoval  Vysokou školu ekonomickou v Praze obor zahraniční obchod. Vyhrál konkurz na místo v Ekonomickém ústavu ČSAV a posléze místo získal. V ústavu se setkal také se západní ekonomickou literaturou, Absolvoval i dvě studijní stáže, v italské Neapoli (1966) a v USA (1969). V roce 1968 získal titul kandidát ekonomických věd. V roce 1970 byl nucen opustit nucen opustit vědeckou kariéru pro své pravicové názory. Státní bezpečnost na něj jako na osobu potenciálně režimu nebezpečnou vedla signální svazky, v nichž jej označovala krycími jmény „Kluk“, „Bog-85“ a „Rek. Po celou dobu ilegálně publikuje a přednáší pravicovou ekonomiku.  V roce 1987 se vrátil k akademické činnosti v ČSAV, a to v jejím Prognostickém ústavu. Z důvodu, že nadále přenášel  na vysokých školách u nás i v zahraničí , v  roce 1991 se na Universitě Karlově habilitoval jako docent v oboru ekonomie. V roce 1995 byl jmenován profesorem pro obor financí na Vysoké škole ekonomické v Praze. Při profesorském řízení na VŠE pronesl ekonomickou přednášku na téma Ekonomická teorie a realita transformačních procesů.  Kolik  význačných škol jej zve na přednášky to by zabralo celou stránku a stejně tak kolik vydal vědeckých publikací, které byly přeloženy do několika světových jazyků. V současné době je  člen Vědecké rady Národohospodářské fakulty a  profesor na téže fakultě Stal se členem prestižního ekonomického Cato Institutu v USA. Pořád si myslíte, že je takový nýmand. Co jste dokázal v životě vy  a co jste vystudoval, že si dovolíte kritizovat někoho, komu nesáháte pod kotníky.

+1/−14
27.5.2013 12:11

P70e88t29r 54K66u61d30l85i42č95k22a 5672634265

Vy možná nejste "čecháček", ale pro změnu jste zaslepen obdivem ke Klausovi. Školy si ho možná zvou, ale spíše z důvodu, že byl známým politikem a prezidentem k tomu. Profesor se musí svému oboru věnovat naplno, nemůže ho mít jako vedlejšák, a pokud Klaus působí nepřetržitě cca.od roku 1990 v politice, je to dost výmluvné. Je klidně možné, že by se stala z Klause uznávaná akademická kapacita, vrhl se ale na politiku.

+10/−1
27.5.2013 12:32

J92i84ř52í 30K20i37n10d19l 2198317153847

On se tomu nevěnoval naplno ?  Pokud by tomu tak by bylo, přišel by o titul profesor. Pokud není - podle vás akademická kapacita, proč je zván na prestižní iniverzity k přednáškám. Je velice lehké zjistit, kde všude přednáší. Nejsem jím zaslepen, ale nenávidím, když někdo jakoukoliv osobu napadá jenom proto, že je to modní aniž si k ní něco zjistí

+1/−6
27.5.2013 13:12

P85e50t76r 37K82u79d70l59i88č51k53a 5452974805

Klaus je znám svou pílí a pracovitostí, není ale superman. Jak se chcete věnovat vědecké činnosti naplno, když velkou část produktivního věku strávíte v politice a to v Klausově případě vrcholné. Opakuji, Klause si zvou, nebo spíš zvaly univerzity, protože to bylo pro ně dobré PR. Prezident republiky je prostě lákadlo. Jo a mimochodem o titul profesor můžete přijít jedině pokud spácháte tr.čin a titul vám bude odebrán jako forma trestu.

+6/0
27.5.2013 13:29

J61i35ř71í 83K90i26n93d22l 2548887613327

Takže když špičkový lékař  má titul profesor, tak podle vás jej má nezaslouženě ? K tomu aby se mohl honosit titulem profesor musí publikovat, vést přednášky, tedy rozšiřovat vědu.Přečtěte si laskavě  něco k tomu, než bude druhého kritizovat. V.Klaus přednáší  v zahraničí už od té  doby, co byl premiérem, předsedou parlamentu.  Za přednášky v zahraničí dostává tak jako každý jiný zaplaceno.  Novináři v době než byl prezidentem zjistili, že daleko větší míře je jeho plat tvoří přednášky. Opravdu si myslíte, že na přednášky byl zván jenom proto, že byl premiérem, předsedou parlamentu,  prezidentem nějaké země, kterou v USA ani  neumí najít a ještě mu za přednášku platí.    Nebo proto, že je znám z jeho vědeckých prací v oboru ekonomika,které publikuje.

0/−3
27.5.2013 17:41
Foto

J64a51n 10B60o79r96o49v81i74č78k18a 5143223410964

To je pořád dokola ;-D Jenomže ten špičkový lékař s profesurou učí na vysoké škole a věnuje se studentům. Přednášky Václava Klause jsou svým charakterem něco docela jiného a zván je tam pro své politické postoje a funkce, na to vemte jed! A vyzývám vás tedy, předložte ty úžasné Klausovy "vědecké práce z oboru ekonomika" (asi jste myslel ekonomie), kde jsou? Co přinesly nového a jaký měly ve světě ohlas?

+5/−1
27.5.2013 19:08

P13e37t51r 41K17u32d38l74i73č46k35a 5402874895

Jiří, profesura se většinou uděluje lidem,kteří dosáhli nějakého úspěchu na poli vědy a hlavně lidem, kteří jsou vědecky a pedagogicky aktivní v době udělování titulu, což Klaus nebyl. A že si vydělával za přednášky svědčí o jeho vědeckých kvalitách? Iveta Bartošová si taky občas vydělává zpíváním na soukromých akcí a ještě to neznamená, že je dobrá zpěvačka:-)

+3/0
27.5.2013 19:19

J73i94ř86í 74K59i25n29d58l 2378717553947

To, co jste pane Kudličko napsal svědčí jenom a jenom o vaší inteligenci.  O tom , kdo bude proferom nerozhodujete bohužel vy.  O tom rozhodují jiný a vzdělaní a inteligentní lidi, Pokud vás to zajímá než vstoupil do politiky a dříve než byl profesorem  byl členem ČSAV a přednášel na VŠE, kde přednášel stále i jako prezident.  Naposledy přednášel VŠE v Praze dne 20, 25. 05. 2013 . Pokud vás zajímá jeho publikace, tak jenom něco málo a  to je Marxova politická ekonomie a ekonomická teorie, Inflace, mzdy a trh, Problémy inflace v soudobém kapitalismu, Ekonomický růst a inflace, Úvod do zkoumání inflace v československé ekonomice,  Ekonomická teorie a realita transformačních procesů,  Česká cesta, Evropská integrace bez iluzí, My Evropa a svět.

0/−3
27.5.2013 23:19

P26e16t81r 26K67u70d58l28i89č83k13a 5572544105

Nikde jsem netvrdil, že bych chtěl rozhodovat o něčí profesuře, vyjádřit se k tomu snad ale můžu, tak si poznámky o inteligenci laskavě nechte od cesty:-). Pan Borovička vám tu vysvětlil podle jakých obecně uznávaných měřítek se postupuje při výběru profesorů. Někdy je důležitější kvalita před kvantitou. Klaus píše rád a píše hodně, ale furt ne a ne docílit světového věhlasu.

+2/−1
28.5.2013 0:08

J36i75ř36í 23K53i65n60d90l 2108827313397

Ano souhlas vy a pan Borovička jste erudovaní k tomu to posoudit. Oba chodíte na jeho přednášky a víte o čem mluví. Přitom si nedáte práci jeho přednášky přečíst i když jsou na jeho profilu. Jsou přesně daná kriteria ke jmenovaní profesorů. Pokud by jste četli noviny, tak by jste se v době, kdy byl prezidentem dočetli, že prezident měl dne.... přednášku na VŠE v Praze. Dne.... prezident jako soukromá osoba odletěl do USA, kde na univerzitě...... přednese přednášku na téma.....  Pokud jeho práce nedocílejí - podle vás kvality, proč jsou překládány do několika jazyků.

+1/−3
28.5.2013 9:11

P61e25t77r 53K98u79d84l21i16č31k91a 5572784645

Právě že jsou daná jasná kritéria pro profesuru, a ty váš favorit jaksi nespnil. Vám stačí, že píše a přednáší.

+1/0
28.5.2013 11:53
Foto

J80a69n 10B89o91r39o30v59i88č52k32a 5243273890444

No jo, to je seznam knih. Jenomže to nejsou recenzované práce, obávám se, ale politické žvanění ;-)

0/−1
29.5.2013 16:15

V35l16a98d94i37m18í43r 50H45r83u32b71ý 4427933144829

Pane, jak jste stár? Že vás nezarazí dvě půlroční zahraniční stáže nestraníka.  Že nevíte, jak jedině bylo možné vyhrát konkurz v 60. letech.

+4/0
27.5.2013 14:20

H78a44n88a 83Z90a89m20r90a91z18i12l36o34v31á 9845610946761

Asi mu nepřišli na tu ilegální publikační činnost.:-)

0/0
27.5.2013 22:59

J80i25ř92í 62K50i55n47d28l 2638157693667

Představte si nezarazí, neboť v té době měl možnost každý student s červeným diplomem vyjet na stáž do zahraničí a toho využil i bratr Václava Havla, který byl v USA, který pocházel z kapitalistické rodiny.  Vím, že konkurz v té době mohl vyhrát jenom inteligentní člověk, který znal dokonale svůj obor.

0/−1
27.5.2013 23:24
Foto

J87a65n 83B68o53r78o38v15i53č44k95a 5173123280154

Velmi se mýlíte, pane. Pan Klaus měl po roce 1989 volbu zůstat akademickým pracovníkem, anebo jít do politiky. Zvolil to druhé, protože on je evidentně politik tělem i duší. Věda je ovšem něco jiného než politika. Věda je hledání pravdy, je to analýza dat, prohlubování vědomostí a obhajoba nových teorií a závěrů ve vědecké komunitě. Pokud hovoříme o titulech docent a profesor, má na ně nárok JEN A POUZE ten, kdo učí na vysoké škole a vede diplomové a doktorské práce. To VK vzhledem k politické práci nedělal, a proto jsou jeho tituly falešné. Píšete, že "kolik vydal vědeckých publikací, které byly přeloženy do několika světových jazyků". To jste mě pobavil, o jakých pracích to mluvíte? Víte, v mezinárodních časopisech procházejí vědecké práce oponentním řízením a jsou publikovány v angličtině. Pokud hovoříte o nějakých Klausových knihách, tak je to přesně to žvanění, o kterém píši - to nejsou práce, které prošly procesem peer-review a silně pochybuji o tom, že tam jsou nějaká data - budou to asi nějaké ideologické/politické řečičky. Na tom není nic špatného, ale není to věda. Pokud se mýlím, předložte ty práce, o kterých mluvíte. Nikde v článku není napsáno, že je VK nýmand. Poselstvím je , že VK není profesor, ale politik. Přestože by chtěl být obojím. Jinak co jsem vystudoval a zatím dokázal, si můžete najít, v článku je na to odkaz.

+3/−1
27.5.2013 19:05
Foto

J16i25ř24í 98H69e76r65m22á88n89e25k 4926422462710

Václav Klaus pije "havlistům" krev nejpozději od prosince 1989. Pozdě zjistili, že si pár dní hřáli na prsou háďátko, které pak vyrostlo - podle jejich názoru - v nebezpečného hada. A jak se říká "pozdě býka honit".

Ne náhodou ho Václav Havel za žádnou cenu nechtěl mít jako ministra ve vládě, ale neuspěl. Klaus návnadu v podobě lákavé a daleko lépe placené a nevolené funkce guvernéra Národní banky nespolkl a od prvního okamžiku politicky působil.

Samozřejmě, že mnozí řeknou, že zhoubně, já a mnozí další, že úspěšně. Ostatně jeho posledním velkým politickým úspěchem je zvolení Miloše Zemana prezidentem. Ne, že by byl tak úspěšný, to určitě ne, ale jeden nesporný úspěch to je: na prezidentském stolci nesedí již jedenáctým rokem žádný "havlista".

A to je úspěch obrovský a proto musí být Klausovi vymáchán čenich stůj co stůj. A proto dvacet let stará věc s Klausovou profesurou je opět oživena jako "mocná zbraň". Ovšem inteligentní autor, umí, pokud ovšem chce, vyhodnotit všechny souvislosti.

Udělování nejrůznějších titulů, včetně toho prezidentského, byl po listopadu nestandardní. Stejný údiv na Klausovou profesurou bychom také mohli mít nad Havlovou "prezidenturou" získanou od komunistického parlamentu.

Nevím, kolik bývalých komunistických funkcionářů, do roku 1969 působících na českých VŠ, bylo po roce 1989 rehabilitováno a rychlokvašeně si udělali nejrůznější akademické tituly a hodnosti. Vím jen, že soudružka Šiklová, které kdysi na katedře Marxismu - Leninismu UK (stejná škola jako pan Putna) tuto "vědu" vyučovala se jednu chvíli dokonce chtěla zažádat o odškodné, že jí její rodná strana vyobcovala ze školy. Nechci komentář dále natahovat, takže jen řeknu "kdo chce psa bít, ten si hůl najde" a děkuji předřečníkovi Martinu Brezinovi za inspiraci. i

+2/−11
27.5.2013 12:00

O36n14d31ř34e30j 46F51i65l76i15p33c89z33y45k 8294843598311

Zdravím pane Jirko, i vás jsem vzpomněl jako významného propagátora vědy

Děkuji, že jste osedlal svou Rocinantu a dorazil na místo boje.;-D

+3/−3
27.5.2013 12:50
Foto

V50l40a13d49i16m98í89r 32V52o94l78k37o 6850952677809

R^ karma...na ty egocentriky máme nějak smolnou ruku;-):-/

+5/−1
27.5.2013 11:21

V18á90c85l77a97v 68V63i59l47í92m46e86k 2415757698

Karma.

+3/−2
27.5.2013 10:54

M14a65r70t91i15n 67B86r97e31z44i97n92a 3563850481293

Pane Borovičko, mám vás v oblibě a Klause nemám rád podobně jako vy, ale přece jen, s hodnocením VK jako vědce a profesora bych byl opatrnější. Klaus nemohl za bolševika dělat akademickou kariéru. Čili, ano, odučeno neměl, ale v létech, kdy mu byla docentura a profesura uděleny, se podobné, v podstatě rehabilitační, akademické hodnosti lidem, postiženým minulým režimem, dočasně udělovaly. Klaus rozhodně nebyl sám. Pokud ovšem dotyčný splňoval odborné nároky a měl přece jen slušnou publikační produkci. Ta Klausova před rokem 1989, pokud vím, tehdy běžné požadavky splňovala. O odborných kvalitách VK jako teoretického ekonoma ve své době a v rámci ČR (hovoříme o počátku a polovině 90. let) nemůže být sporu. Posuzovat ho současnými kritérii a současnými daty je nefér, protože už dávno akademickým ekonomem není,

0/−2
27.5.2013 10:53

2362311515372

Prominte, ale jak byl Klaus postizen minulym rezimem? Nucenym studiem v kapitalisticke cizine, praci v bance a posleze mezi kagebaky v prognostickem ustavu? Nebo jste jen tak zertoval?

+6/0
27.5.2013 11:30
Foto

J37a97n 80B33o80r75o53v11i22č61k13a 5893753350744

Já nemám problém s Klausovou prací před rokem 1989, i když ji neumím zhodnotit. Za tu Klaus dostal CSc., zřejmě v souladu s tehdejšími normami. Nicméně potom se rozhodl stát se politikem, jenže se zároveň podivným způsobem v průběhu politické práce dostal k titulům docent a profesor - a v tom vidím problém. Nepochybuji, že kdyby se věnoval akademické dráze namísto politiky, k oběma titulům by se dostal řádným způsobem.

+8/−1
27.5.2013 12:05

V70l25a14d62i22m31í92r 63H42r98u74b17ý 4727973734199

Jeje. Pročpak musel být ubohý pan Klaus rehabilitován?  Z Prognostického ústavu udělala "kotelnu" až Klausem, Zemanem a dalšími řízená propaganda.

+1/0
27.5.2013 14:22

D64u89š48a41n 15D83o46s20t38á24l84e85k 9688411187272

Z toho, co jste napsal, mrazí. A potvrzuje to pouze skutečnost, že devalvace titulů absolventů vysokých škol v tomto státě za uplynulých 20 let je víc jak jasná. Slušnost a vzdělanost jde prostě do háje, zato líté rvačky a boje o tyto tituly jsou zřejmé. Je to smutné že prestiž VŠ, včetně UK, se blíží k mizivým až nulovým hodnotám.

+3/−1
27.5.2013 10:11

K31a21r76e13l 32S68o38u16č44e44k 5481340150

Skvělé, pane Borovičko - udělal jste čest svému příjmení!  Nemyslím teď borovičku jako jehličnatý stromek, ale jako na Slovensku oblíbený alkoholický nápoj. ;-D

+3/−8
27.5.2013 9:36
Foto

J68a79n 13B48o52r47o10v37i92č68k85a 5773923330974

A to má být poklona nebo urážka? ;-)

+1/0
27.5.2013 12:06

P46a16v94e11l 90K57u85l61a 7308695858958

Asi poklona, borovička je dobré pití :-)

+2/0
27.5.2013 12:29

M60i41l96a70n 45S22t14e69h44l80í47k 7260929183881

Zvláště Spišská. :-) R^

+2/0
27.5.2013 12:40

P37a51v89e35l 39K45u40l69a 7378495468438

R^:-)

0/−1
27.5.2013 15:33

O57n81d27ř81e77j 65F51i48l94i94p97c50z65y87k 8624623648681

Podle J. Hirsche je roční vzestup indexu h o 1 známkou kvalitní, a zvýšení o 3 pak zcela výjimečné publikační aktivity autora.

Klaus bněhem jednoho roku stoupl z O na 3, kdyby se nedal na politiku

tak dnes má index 250 !

Rv;-D

+3/−6
27.5.2013 9:15

O77n17d81ř67e57j 20F40i44l56i59p29c71z69y31k 8984773568861

Klause citují mnozí vědci, na zdejším blogu ty byli třeba F. Matějka / RIP ;-(/, Dušán

Streit, J.Havránek  nebo Jiří Hermánek.....že jsem pominul ty s menším věhlasem....

...:-(...proto nevěří, že Klaus má H-index 3.

+8/−2
27.5.2013 9:50

M26i98l68a59n 51S68t92e41h52l49í68k 7500819773151

S tou nejcitovanější Klausovou prací, kde je jako první z autorů uveden Havel, to je dobrý fór. Klausovo ego nad tím musí pěkně skučet. ;-D

 

Jinak by nebylo od věci uvést v článku i Putnův H-index.

+4/−2
27.5.2013 9:01
Foto

J67a70n 39B60o88r33o17v51i43č19k90a 5293333350764

Putnův H-index podle WOS je asi 1. To ale není souměřitelné, protože řada humanitních oborů prostě nemá časopisy zastoupené v této databázi a i míra citovanosti se podle oboru liší. Na Putnu bych se podíval do databáze RIV, kde má nepochybně spoustu výstupů.

+2/0
27.5.2013 12:07

J51o86s40e75f 45T64l10u28s64t23ý 8739266661894

nechte se zvolit presidentem, premierem, ukažte co umíte a uvidíme kolik lidí si bude vážit Vás

+3/−11
27.5.2013 8:55

A74l15e77n51a 65F11i59r68s27t 9675629193566

Proc?

+7/−1
27.5.2013 9:11
Foto

J35a50n 59B48o69r15o75v97i80č19k16a 5413493670524

To o tom "nevážení" byla slova Miloše Zemana - tak je nasměroval k panu Putnovi, já je jen obrátil. Já jsem se nerozhodl pro politickou dráhu, takže mám dost soudnosti nenazývat se prezidentem nebo premiérem. Ale naopak to nějak neplatí... :-P

+5/−1
27.5.2013 12:09

A73l46e24n17a 50F61i67r13s22t 9765679343266

priznavam ke sve hanbe, ze toto je prvni vas clanek, ktery jsem cetla. Prilakal me Klaus v nadpisu, o kterem mam podobne mineni jaky vy, i kdyz se bohuzel nezaklada na tak fundovanych zakladech.

Dodatecne procitam i Vase minule blogy a pridavam karmu. Je to sice sice asi na nic, ale me to dela radost.

+11/−2
27.5.2013 8:40

O81n69d72ř22e36j 17F74i77l15i73p14c20z89y90k 8934953718201

Autor je především  expertem na můchomurku zelenou.:-P

+2/−6
27.5.2013 8:43

P26e43t17r 93M79i52ř55a67t94s66k46ý 6462719127

A vy jste expert na co?

+1/−1
27.5.2013 9:51

O80n59d26ř20e46j 92F14i41l91i74p68c72z20y96k 8604693738171

na všechno ;-D

0/−1
27.5.2013 9:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.