Nezařazené

Jan Borovička

Pozor! Prší kamení!

Bylo 15. února a astronomové napjatě očekávali průlet planetky 2012DA14, která se měla přiblížit velmi blízko k Zemi. Tuto událost však nakonec zcela zastínil neočekávaný a dramatický pád meteoritu v Čeljabinské oblasti v Rusku.

16.4.2013 v 8:08 | Karma článku: 30.84 | Přečteno: 2758 | Diskuse

Jan Borovička

Tulák po hvězdách

Díváme se na noční nebe a hvězdy nad námi studeně září. Tisíce a tisíce vzdálených blikajících světélek, rozhozené jako krupice. Nejsou to však jen hvězdy, co můžeme vidět. Třeba Jitřenka neboli Večernice je ve skutečnosti planeta Venuše a spatřit můžeme třeba i její mužský protějšek Mars, po kterém se prohánějí vozítka Opportunity a Curiosity, jen jim zamávat...

24.12.2012 v 7:07 | Karma článku: 22.69 | Přečteno: 2747 | Diskuse

Jan Borovička

7x Smells Like Teen Spirit

Taky už máte plný zuby těch všudypřítomných koled? Je nejvyšší čas pustit si nějakou vypalovačku!!!

21.12.2009 v 9:09 | Karma článku: 18.64 | Přečteno: 4325 | Diskuse

Jan Borovička

Věci mezi nebem a zemí

Občas se člověku stane něco s nádechem nadpřirozena. Takových věcí může být moc – už třeba nějaké to déjà vu, kterýžto pojem zná mladší generace jako „chybu v Matrixu“, nebo všechny možné fascinující náhody, osudová setkání atd. Před několika měsící se mi ale „náhodou“ stalo něco, co by do kategorie „mezi nebem a zemí“ skutečně mohlo patřit.

17.8.2008 v 10:00 | Karma článku: 24.01 | Přečteno: 3936 | Diskuse

Jan Borovička

Tak už rostou hřiby

Jaro končí, léto se blíží, a protože nám pěkně prší, v lese se začínají objevovat houby, které si Češi cení nejvíc - hřiby. Byl jsem v lese, vyfotil jsem, nasušil jsem, zvítězil jsem : ) Ale vážně - představím vám to hlavní, s čím se teď v lese můžete, když budete mít štěstí, setkat.

17.6.2008 v 9:07 | Karma článku: 30.56 | Přečteno: 11064 | Diskuse
Počet článků 129 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 7779

Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.