Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Věci mezi nebem a zemí

Občas se člověku stane něco s nádechem nadpřirozena. Takových věcí může být moc – už třeba nějaké to déjà vu, kterýžto pojem zná mladší generace jako „chybu v Matrixu“, nebo všechny možné fascinující náhody, osudová setkání atd. Před několika měsící se mi ale „náhodou“ stalo něco, co by do kategorie „mezi nebem a zemí“ skutečně mohlo patřit.

Sny se mi zdají téměř každou noc. Jsou nesmírně realistické a živé, až se někdy ráno probouzím vyloženě zmatený, protože chvíli nevím, která bije. Už párkrát se mi stalo, že se ve snu projevil nějaký motiv toho, co druhý den následovalo – např. že došel oponentský posudek na můj článek. Skutečně druhý den přišel, nicméně jsem jej napjatě očekával, takže mě téma snu, ani jeho „vyplnění“ nijak nepřekvapilo, i když posudek mohl přijít i třeba za dva měsíce.

Ale před několika měsíci se mi zdálo následující:

Moje rodina má chatu na Sázavě a asi 300 m od nás ji má nějakej Niederle. Jako malej jsem s ním občas mluvil, když jsem šel kolem, ale v posledních 10 letech si vůbec nevybavuji, že bych ho byť viděl, natož abych s ním nebo o něm s kýmkoli hovořil. Ze snu si pamatuji přibližně toto: Byl jsem s Niederlem na jeho chatě, zrovna na ní něco přestavoval, a ukazoval mi, že hledá proutkem místo pro studnu. Měl v ruce vrbovou virguli, která se ve směru k SVV rohu zahrady výrazně ohýbala (dokonce toto místo označil poněkud historicky znějícím místopisným názvem „Tři vody“). Také jsem si to s proutkem zkusil a opravdu to fungovalo! Cítil jsem v ruce silný zřetelný tah směrem k zemi. Tady vás asi pobavím, protože jsem si v tom snu řekl: TO NENI MOŽNÝ, MĚ FUNGUJE VIRGULE, TO BUDE ČLÁNEK NA BLOG! (Aspoň vidíte, jak člověk z blogování magoří.)

Nicméně jsem se probudil a uvědomil si, že hledat vodu proutkem neumím a že žádný článek nebude (což mě poněkud zklamalo). Na sen bych rychle zapomněl, ale pamatoval jsem si silný pocit tahu v ruce a také mě pobavilo, že se mi zdálo o blogu. Asi za 14 dní jsem jel toho roku poprvé za rodiči na chatu a jen tak u kafe se zmínil, jaký pitomosti se mi zdají. A přeběhl mi mráz po zádech, když babička řekla: „No ale včera jsem mluvila s jeho sousedkou, která říkala, že byl u ní, aby mu podepsala nějaký papíry – chce kopat studnu...“

Jako přírodovědec jsem, respektive považuji se za racionálně myslícího člověka. Už se mi staly některé „neuvěřitelné“ náhody, leč pořád jen náhody. Ale tento případ je jiný. Nikdo z mého okolí ani já sám jsem v minulosti nemohl přijít do styku s informací, na základě které bych si mohl přivodit takovýto sen. Už jen osoba Niederleho ve snu je pro mě překvapující. Jak je možné, že se mi zdálo zrovna tohle? Není na snech něco víc?

PS: Niederleho jsem vyhledal následující den. Studnu skutečně bude dělat, ale místo na zahradě, které jsem s ním ve snu našel, to nebude, vlastně to bude úplně na opačné straně. Asi chyba v Matrixu : ) Jo a vygoogloval jsem, že název místa Tři vody je reálný - nachází se v Tatrách a mimochodem přibližně ve směru tahu virgule : )

Autor: Jan Borovička | neděle 17.8.2008 10:00 | karma článku: 24,01 | přečteno: 3937x
  • Další články autora

Jan Borovička

Znesvěcení Rudého náměstí musí být potrestáno!!!

Drzost nikým nevolených aktivistů, levičáků a zastánců různých falešných -ismů nezná hranic. Jedna taková skupina rozehrála své nekalé rejdy na Rudém náměstí v Moskvě.

25.8.2013 v 19:45 | Karma: 24,64 | Přečteno: 2207x | Diskuse| Ostatní

Jan Borovička

Epigram "Vladimír a Livia"

Na hrubý pytel hrubá záplata. Ale podobnost se skutečností je samozřejmě jen čistě náhodná. Varování: ve verších padají sprostá slova, takže by je neměl nikdo číst!

13.8.2013 v 10:36 | Karma: 30,92 | Přečteno: 1930x | Diskuse| Politika

Jan Borovička

Více cedníků na hlavu, prosím!

Brněnský občan Lukáš Nový se na dočasný občanský průkaz nechal vyfotit s cedníkem na hlavě – je totiž pastafarián. Když jsem tuto informaci našel na internetu, udělalo mi to radost hned dvakrát. Jednak vždycky rád vidím, když z Brna dorazí do Prahy něco sympatického. Neděje se to často a bohužel to obvykle nemá dlouhého trvání, protože všechno pozitivní dokáže alespoň v mém případě hluboko do země zadupat svými blogy kolega Paulczynski. No ale to nechme stranou: největší radost mám z toho, že pastafariáni už začínají vystrkovat špagety i v Česku.

2.8.2013 v 9:35 | Karma: 30,90 | Přečteno: 2686x | Diskuse| Společnost

Jan Borovička

Kdo může za povodně?!

Voda opadá a započal hon na čarodějnice - kdo může za povodně? Odpověď na tuto otázku má skoro každý, nikdy tu nebylo tolik vodohospodářů.

11.6.2013 v 8:08 | Karma: 42,92 | Přečteno: 6266x | Diskuse| Společnost

Jan Borovička

Klausova opice zase perlí

Petr Hájek, hradní exkancléř, co není z opice, ve čtvrtečním diskusním pořadu Máte slovo hovořil o používání „zdravého rozumu“. Vyprsknul jsem při tom smíchy – jak Hájek může vypustit z úst něco takového, když právě jím vedený internetový server protiproud.cz zdravý rozum brutálně znásilňuje?

10.6.2013 v 8:08 | Karma: 33,66 | Přečteno: 3073x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.