Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isaac Rokosowski

Děkuji

Výborný a zajímavý článek, děkuji Vám R^ 

0/0
2.11.2010 15:05

Jan Borovička

Re: Děkuji

Já také děkuji :-)

0/0
7.11.2010 0:09

Petr-007

Souhlas, jen malá technická poznámka.

Chybně zaměňujete "demokratickou společnost" za svobodnou společnost". Demokracie je totiž vláda většiny, když se masa lidí rozhodně, že žádné lysohlávky a všichni budou chodit ostříháni dohola, tak to bude platit a dokonce to bude demokratické.

0/0
1.10.2010 7:18

Jan Borovička

Re: Souhlas, jen malá technická poznámka.

Máte pravdu, opraveno! Díky :-)

0/0
7.11.2010 0:09

ArtistCZ

Naprosto souhlasím se článkem

Vždyť tahle protidrogová absurdita je nejlépe vidět u látky DMT (dimethyltrypamin). Pokud vás s ní chytnou, nebo s rostlinou která ji obsahuje, tak si vás pěkně popotáhnou. Co si ale protidrogoví matláci, nebo taky většinová populace neuvědomuje je že DMT je látka kterou má každý člověk v sobě, stejně jako zvířata a nad 2000 druhů rostlin. A co dělá? No až se ráno probudíte a budete přemýšlet nad tím co se vám to zdálo za blbosti, tak vězte, že jste byly celou noc pod vlivem této nelegální látky. Způsobuje totiž snění. Do mozku se vylučuje z podvěsku mozkového a to ve větším množství, než co lidi vykouří nebo vypijí. Každý z nás, každý na světě tedy porušuje neustále zákon. Zajímavá je otázka proč je nelegální? Jedni tvrdí, že dokáže člověku otevřít informace, které nejsou při normálním vědomí přístupné a tudíž prohlédnout za tu společensko-manipulativní iluzi ve které žijeme (práce, poslušnost, následování jako ovečka)... což samozřejmě vláda nechce :-) žejo

0/0
9.4.2010 15:57

Ivo Vašíček

Re: Naprosto souhlasím se článkem

R^

0/0
10.4.2010 1:13

Nejmenovany

pecka jak cyp more! pravdivy a dobre napsany clanek! chvalim

mas pravdu ve vsem co pises.. a ja mam pro tebe neco co te bude urcite moc zajimat a hlavne co odpovi na vetsinu tvych otazek.. naklikni tento link a zkoukni odkazane dokumenty + precti si vsechny komentare a pripoj se k diskuzi. mej se dobre a pokracuj v otevirani kukadel ;-) to je to co je nejvic potreba..

0/0
28.11.2009 2:26

gagaryn

***

Lysohlávky tak po dvouměsíční přípravě jednou ročně.

0/0
6.10.2009 21:05

MrZorg

Re: ***

co konkretne tu pripravu obsahuje?

0/0
3.9.2010 19:19

truepapas123

Re: ***

..zřejmě dietka (méně masa a pokud možno žádný alkohol) a psychická cvičení, pár mých známých to tak dělá, já osobně preferuji přípravu týdení (nealko, maso mi nevadí) a delší "egolytickou" kůru (klobouk až tři (podle druhu), třikrát až čtyřikrát za den, tak týden v kuse)..

0/0
3.9.2010 19:27

bathor

Re: ***

Co je to prosím "egolytická" kůra, tenhle postup slyšim poprvé?

0/0
14.10.2010 14:16

truepapas123

Re: ***

..od slova egolýza, rozpuštění vlastního ega, kdysi jsem tenhle termín zahlédl v entheogen review, myslím, že přesně vystihuje podstatu vnitřní duševní očisty .. ;-)

0/0
18.10.2010 18:40

sir Humprey

copa lysohlávky, ale taková syrověnka, to je žrádlo!

0/0
6.10.2009 20:56

Jan Borovička

Milá Lucko,

rád bych ti pomohl, ale uvedla jsi ve zprávě nefunkční emailovou adresu - tak to zkus znovu, ano? :-)

0/0
6.10.2009 20:49

lost

dík za článek

akorát bych do toho netahal ty politické kašpary.

0/0
8.9.2009 18:36

P.J.

Naprosto s autorem souhlasím

Houby rozhodně nejsou pro každého a bez patřičné přípravy by se k nim člověk neměl ani přiblížit.

A hlavně se nevšímejte reakcí nepoučených ignorantů R^

0/0
30.4.2009 17:10

pozor, další nebezpečná látka!

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Dihydrogenmonoxid

8-o

0/0
5.3.2008 13:09

Paul

rizikem uzivani halucinogenu není...

...ani tak riziko, ze "pod vlyvem" clovek neco spáchá -- tr. cin, samovrazdu, pokus o ni. nikoli.

primarni a zdaleka nejzavaznejsim problemem jsou psychicke poruchy v navaznosti na uzivani halucinogenu (a je docela jedno, jestli "syntetickych", jako uvadite LSD (ktery je latkou polosyntetickou, jenom na okraj) nebo "prirodnich" jako lysohlavky, meskalinove kakty, aztecka salvej atd.).

Není pravda, ze halucinogeny "jenom odkryvaji latentni psychozy u predisponovaných lidi", jak byva nekdy argumentovano; u lidi, uzivajicich halucinogeny je riziko onemocneni psychozou sch okruhu zhruba 2 - 3-nasobne vyssi, nez ve zvysku populace, vyssi je take riziko jinych poruch, jako jsou afektivni poruchy a panicke, ci fobicke neurozy.

Mozna se zda, ze riziko 2 - 3% onemocneni schizofrenii je nizke, treba si vsak uvedomit, co ti 2 nebo 3 lide ze sta po zvysek zivotu budou zazivat a s cim se buou muset prat. Nevim, jesli znate nekoho trpiciho schizofrenii, zarucuji vam, ze je to onemocneni....

0/0
5.3.2008 2:01

Paul

Re: rizikem uzivani halucinogenu není...

...stejne zavazne, jako kupr. rakovina. Trpi jim nejen postizeny, ale i cela jeho rodina a vsichni blizci a to roky, vetsinou po zvysek zivota.

Nejsem zastance kriminalizace a perzekuce drog, dle meho nazoru by mely byt v presnych davkach po vysvetleni vsech rizik a nebezpeci dostupne svepravnym dospelym lidem, s patricne vysokymi danemi, jako je tomu u tabaku a lihovin. vratane tzv. "tvrdych drog". Mam vsak dojem, ze toto hlavni riziko uzivani halucinogenu ste jaksi nezachytil; neda se to zvest na "soucasnou konzumni spolecnost" atd., resp. ano, ale to je hrube zjednoduseni a v praxi je to irelevantni, kdyz mate nekoho blizkeho na psychiatrii a bude se muset lecit leta nebo cely zivot.

Prevence a vyvraceni mytu a dezinformaci jsou dulezite, avsak nelze opomijet ani tyto rizika. Konec koncu je ma kazda droga, od alkoholu az po fencyklidin...

0/0
5.3.2008 2:09

jack

pravda

dekuju.. jsem moc rad, ze ac stale mensina, neni nas rozumnych malo...

0/0
4.3.2008 21:16

snowbound

gracias ;)

moc příjemné počteníčko... šťastný kdo ví :-)

0/0
4.3.2008 18:13

Schiffa

10/10 :)

bezkonkurenční článek!!!! Vtipně, svěže napsán a hlavně autor ví, o čem píše. Díky! :)

0/0
4.3.2008 15:46

shkrk

vic takovych clanku

moc pekne napsany clanek, nechtel by jsi neco napsat i salvii divinorum??? fakt me stve co se s tim roztocilo za kolotoc... diky

0/0
4.3.2008 12:54

Wiki

Pekny!

Mooooc pěkně s to Honzo napsal!!! Jen pochybuju že něco pohne s politiky. Ale to asi neni cílem. Jde o hlubší záležitosti.

0/0
13.2.2008 10:48

Houbař

Na hrad s tebou

Nemám co dodat.Autor článku je člověk moudřejší než všichni naši tzv.Zákonodárci dohromady!!!!!!!!!!

Dnešní společnost smeruje do riadne (Y)

0/0
12.2.2008 16:39

micka

super clanek

zdravim a diky za osviceny clanek.souhlasim se vsim a rada bych dodala,ze uzivani drog by se melo brat jako ciste soukroma vec(neco jako sexualni orientace)bohuzel v teto konzumni spolecnosti to zatim neni mozne. obcasne konzunuji vsechny zde dostupne drogy jiz 15 let a zatim me neco jako zavislist,predavkovani ci neco podobneho nestihlo.

0/0
28.1.2008 12:37

Honza

...

No jen jedina vytka...nelze srovnavat pocet utopenych a pocet zemrelych po poziti lysohlavek... plave daleko min lidi. Jinak pekny.

0/0
28.1.2008 11:22

Honza

Re: ...

totiz daleko vic lidi...

0/0
28.1.2008 11:23

Jan Borovička

Poděkování

Milí čtenáři, s tímto článkem jsem strávil mnoho času, takže děkuji za pozitivní reakce, moc mě potěšily  :-)

0/0
22.12.2007 13:09

1Nightmare8

Re: Poděkování

Nemate zac dekovat. To my dekujeme za to, ze jsou jeste takovi lidi, jako jste vy.

0/0
13.1.2008 5:14

Petr Pukvic

Pane, vy víte o čem píšete!

Opravdu úžasný článek, nevim co bych vytknul. Uživani drog a závislost na nich, je pro každeho individualni, a proto záleží na každém, jak se k tomu postavi a jak mu to vyhovuje. Třeba shlédnutí neakeho zajímavého filmu, po konzumaci drogy (např. trávy), může vést k novým přístupům a objevům, resp. k lepšímu porozumění celého filmu, příběhu atd.  což vypovídá a o rozšířeném stavu vědomí (mám osobní zkušenosti). Ale to je jen jeden příklad. Závislost, také záleží jak u koho, ale treba na travě to neni vic, jak když někdo může být závislý na čokoládě . Co se týká papalášů, je to opravdu tak, jak říkáte. Ale take se říká, že teď, resp. do budoucna, je to na nás, na mladé generaci....   (ale mladou generací vlastně nemyslím jen mladé lidi, ale všechny ty, co jakoby "mladě" uvažují. Tzn. lidi, kteří se nebojí poznat pravdu a nebojí se ji prezentovat, či bojovat za ni, protože pochopili, že žít ve lži prostě nemůžou a opovržení ze strany "společnosti" je nijak nesere.

0/0
20.12.2007 21:36

falkonek

Re: Pane, vy víte o čem píšete!

naprosty souhlas. Mame preci svobodu, tak co je komu do toho, co kdo a kde konzumuje?

Vzdycky jsem byl priznivcem odmitnuti pri neinformovanosti pred frajerinkama. Neznam cloveka, ktery by pri prvokonzumaci jakekoliv (v autorove smyslu prirodni) drogy vedel, do ceho jde, a zaroven zustal zavisly (rozumej podridil dalsi davce smysl zivota) !!

Je take dobre ukazat lidem, ze demon DROGA neni rovnocenne slovu smrt, nebo lidskemu selhani, nybrz odvozene z anglickeho DRUG - lek, jed (coz presne odpovida jeho pouziti - v malych davkach pomaha, ve velkych muze zabit).

A ze take existujou drogy, o kterych se v dnesni spolecnosti jako o drogach nemluvi, ale svymi ucinky se mezi ne radi (viz uz zmineny alkohol - svym ucinkem a dojezdem rovnocenny pervitinu, nebo nikotin - svou navykovosti rovnocenny heroinu)

Pro autora jasna karma, dekuju

0/0
28.5.2008 3:51

A

vynikajici!

Lepsi clanek jsem nikdy necetl, naprosto to vystihuje muj v nitrni pocit!

0/0
16.12.2007 23:40

J. Cimrman

Pokrytectví politiků

Je smutné když nám politici upírají právo na svobodnou volbu a svůj národ považují za bandu slaboduchých. V parlamentu se chlastá první liga, mnoho politiků není schopno předstoupit před mikrofon aniž by se osmělili pořádným douškem něčeho ostřejšího. A takoví nám kážou o morálce.

0/0
4.12.2007 11:50

kolokol

...saman dozoruje pouzivani drog...

asi to bude tim samanem, nas saman Komorous by asi poreboval zvysit kvalikaci nejlepe nekde na Borneu:-)

0/0
3.12.2007 14:56

Gulff

Nesmysl

Celý článek jsem si přečetl a navidím v něm nic jiného,než obhajobu používání(požívání) drog. Lysohlávka konkr. kopinatá( Psilocybe semilanceata)) roste na mě blízké lokalitě a sledovat podzimní nástup sběračů, je pro mykologa k pláči. Množství rozdupaných Voskovek a jiných druhů hub na těchto loukách je neobhajitelné. Na účincích požívání také nevidím nic pozitivního.Změna nálady? Pocit euforie?Změna vnímání reality? Myslím si, že je lepší konat a tvořit s čistou hlavou,ne každý abstraktní umělec byl na " Lysohlávkách".

0/0
28.11.2007 17:24

Jan Borovička

Re: Nesmysl

To je škoda, když v tom nevidíte nic jiného, než obhajobu užívání drog. A ohledně účinku drog, málokteré umělecké dílo se bez něj obešlo. A pokud nevíte která díla, začněte třeba u Hrabala - pivo pili s Bondym po konvích... Pěkný den a málo rozšlapaných voskovek do dalších sezón,

Jan Borovička :-)

0/0
29.11.2007 15:42

Ondřej Černý

Pošlapané voskovky

  Já vím. Chování většiny sběračů na loukách je dost hulvátské. Také nemám dobrý pocit, když vidím jak na louky vjíždějí auty, zanechávají po sobě krabičky od startek a lahve od piva. Pochybuji, že tito lidé pez stopy po úctě se pohybují po loukách obezřetně a mají se napozoru, aby napáchali co nejméně škody. Myslím, že právě takovýmto jedincům "vděčíme" za zničené voskovky. Stydím se za ně. Dělají "nám" špatné jméno. Ale opět. není to projev špatnosti lysohlávek, ale tuposti a hulvátstvý této společnosti.

0/0
12.11.2008 23:07

Deleter

Re: Pošlapané voskovky

Ono kdyby nebyl velkosběr tak výnosný, díky státu, tak by se velkonájezdy prakticky nekonaly.

0/0
1.10.2010 9:07

Mara

klasika....

Nekecejte nám do hub, když na to nemáte hlavy a cit... a radši pokračujte v nekonečném alkoholovém deriliu. A kdo to nepochopil ať si trhne kulama. Jinač se mnějte krásně a děkuji za článek. Menší otkaz na biotox.cz by bodnul. R^

0/0
14.11.2007 14:41

CHYREN

Hihi..tohle je názorný příklad

jak dostat pseudointelektuály do úzkých.A přitom stačí říct:Naučit naši civilizaci brát přírodní drogy "zdravě" by bylo to nejdražší,co by si na sebe "upletla".Daleko pravděpodobnější a mnohem levnější bude osídlit Jupiter.:-)

0/0
7.11.2007 23:47

JD

Od extremu k extremu

Ja s vami v podstate souhlasim s tim, ze zakazovat by se nemelo (trosku zobecnuji).

ALE!!! To, ze lidi rozdelujici lidi na legalni a nelegalni oznacujete za PRIMITIVY, to trosku prehanite, ne? Mozna by se "vyjednavalo" lepe, kdyby byla zachovana urcita mira slusnosti a nezacalo se s napadanim.

0/0
7.11.2007 20:48

JD

Re: Od extremu k extremu

Oprava: lidi rozdelujici drogy. Omlouvam se.

0/0
7.11.2007 20:50

Jan Borovička

Re: Od extremu k extremu

Já s Vámi tak docela nesouhlasím. Jednak si nemyslím, že slovo "primitiv" je nějaký extrém, alespoň mám dojem, že bych dokázal vymyslet mnohem extrémější výrazy, kdyby na to přišlo :-). Ale přece - tohle je blog a ne 100% suchý naučný článek, trochu emocí sem patří. Snažil jsem se poukázat na to, že někteří lidé jsou schopni uvažovat pouze v kontextu leální-nelegální a vůbec při tom nepřemýšlí. Což JE primitivní. Byla to tedy kritika přístupu. Pokud to vyznělo jako napadání nebo urážení, tak se omlouvám, nebylo to tak míněno. A slušnost je skutečně zapotřebí všude... Díky za připomínku.

0/0
7.11.2007 21:37

Jarka

mame lepsi

zalezitost nez lysohlavky, a tou je olizovani ropuch. (zhava novinka) mozna by nebylo na skodu rozepsat se o tom :-)

ja psychedelika nebrala, nelakalo me to. muj osobni postoj ze je to nesmysl. Zvlaste pokud je clovek psychicky labilnejsi, nemusi to ustat a pak misto reseni problemu unika z reality.

0/0
7.11.2007 19:44

Jan Borovička

Re: mame lepsi

Milá Jarko,

já jsem především mykolog, takže se žábami nezabývám. Jenom vím něco málo o těch jedovatých šípových, takže k nim mám silnou nedůvěru :-). Způsob, jakým o tom referovala média (doneslo se to ke mě), mě skutečně zděsil... Je to přesně ten nedostatek pokory, o kterém jsem psal. Zcela souhlasím s tím, že experimenty s houbami (apod.) nejsou pro každého. Hezký den :-)

0/0
7.11.2007 21:41

Jarka

Re: Re: mame lepsi

No jo, taky jsem si pocetla v dennim tisku na toto tema a napred se nezrizene rehtala, kdyz jsem si predstavila dotycneho v akci ;-D;-D;-DMyslela jsem si, ze si nekdo dela legraci.

No ale prave proto, ze je to nove odvetvi, je treba obyvatelstvo ochotne experimentovat, poucit.

Jinak clanek jste napsal pekne, to chvalim. Jen osobne nesouhlasim s branim jakychkoliv drog. Ani po alkoholu se necitim nejak extra. Je mi daleko lip po dni stravenem na lyzich, ci po ture, anebo  po zabiracce v telocvicne, ci ranni joze.... proste dostat ze sebe ven prebytek energie. To je muj osobni pohled.

0/0
8.11.2007 0:40

javor

Re: Re: mame lepsi

ad ropuchy:

ropuchy by mohly být i pro mykologa zajímavé. bufotenin (tedy ona aktivní látka) je chemicky velmi podobný psylocinu a obsahuje ho mj. i mnoho rostlin.

btw tzv. šípové žáby (dendrobates) v našich podmínkách nejsou vůbec nebezpečné, protože si tu nemohou vytvářet jed, neb  tomu potřebují svou speciální pralesní stravu

0/0
8.11.2007 4:28

Jarka

Re: Re: Re: mame lepsi

ja myslim, ze by to byla dobra srovnavaci studie a dokonce nakroceni k mezioborovemu propojeni n;:D]. aktivni latka je aktivni latka, ja mam nejvetsi legraci z toho, ze nekteri jedinci opravdu ty zaby olizovali n;:D]

0/0
8.11.2007 16:11

javor

Re: Re: Re: Re: mame lepsi

a nejspíš jich museli olízat opravdu hodně (přestože všechny druhy ropuch jsou u nás chráněné, a tak by se jich v přírodě neměli ani dotknout) a stejně pochybuju, že by z toho něco měli(Y)

0/0
8.11.2007 20:42

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz