Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jaruca

9. 6. 2008 1:35
náááádhera

chodím na hříbky a hodně se s nimi mazlím, dokonce povídám, no jsem cvok, přiznávám, jarní a podzimní houbičky sbírám, které znám, ale nenosím knížku sebou, a nejsem si s nimi jistá a naši stejně koukají nedůvěřivě, oni jedině praváky :))

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

12. 3. 2008 23:49
Pokračování

má zpoždění, takže nejdříve příští týden...

0 0
možnosti

Iron_Storm

9. 3. 2008 21:54
paradni clanky

jen bych vam chtel rict, ze se mi vase clanky opravdu libi. nahodou jsem narazil na clanek "kladivo na lysohlavky" na jednom diskuznim serveru a ten me motivoval precist si dalsi, az jste si vyslouzil misto v me rss ctecce. preji vam hodne stesti s psanim do budoucna. R^

jo a krasne fotky!

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

5. 3. 2008 23:09
Dovolte mimo téma článku

Pane Borovičko, vzhledem k tomu, že jste sám napsal článek na téma - VK, Irglová a Oskar, tak si nenechte ujít článek:

"Ušmudlaný oskar není medaile" od Štěpán Dlouhý - dnes 17:03

To je tedy síla :-)  už ten název Vám asi napovídá, co si autor myslí o Oskarovi Irglové. :-)

0 0
možnosti
S

supernova

6. 3. 2008 0:54
Re: Dovolte mimo téma článku

to ať si ho pan Borovička radši ujít nechá, nebo si zkazí večer. ;-)

0 0
možnosti

Oskeruše

5. 3. 2008 21:14
Díky

Díky, kouzelné! Taky trochu fotím houby, ale začala jsem loni na podzim, tak jich zatím moc nemám :-) Těším se na pokračování.

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

5. 3. 2008 20:44
mám Atlas od Pavola Škubly

Jako správný amatér mám doma taky atlas - Nový atlas hub - Pavol Škubla. Je dobrý, protože je fotografický - je tam nafoceno 232 druhů a má jednu velkou výhodu - má igelitový obal a křídové antirozbitelné a antiumazatelné stránky. Což je v lese výhoda.  Znáte ten atlas? Nebo doporučíte amatérovi mého typu jiný?

Dozvěděl jsem se v něm ale šok!

Žampion hajní (Agaricus silvicola) - pro mě podle fotky přesně ten žampión, který občas najdu v lese nebo spíš na kraji lesa -vypadá jako klasický žampión (já mu říkal žampión lesní - čili želva :-)) - bílý shora - lupeny v mládí světle hnědé až ve stáří tmavěhnědé- Moc chutný, i ve stáří velké zdravé plodnice!  A v atlase mi pan Škubla napíše:  Podobně  jako ostatní žampióny je potenciálně zdraví škodlivou houbou! To byl pro mě šok - jako by mi někdo řekl - Bedla královská - to nejez, ta je jedovatá.

Jak je to tedy s těmi žampióny? Mám se těch přírodních bát, když je v lese najdu? Ty z obchodu se fakt nedají ž...

Jinak fotky v článku nádherné!

0 0
možnosti

Jan Borovička

5. 3. 2008 22:04
Re: mám Atlas od Pavola Škubly

Co se týče populárních atlasů, tak jsem nyní celkem mimo, protože mě už nic nového nedávají - tak je nekupuji. Musím vycházet ze zahraničních publikací, což je peklo (stojí obvykle 50-120 EUR) :-/.

Co se týče pečárek (źampionů), nevím, kam Škubla míří, ale asi k těžkým kovům (vysoké kadmium) anebo k agaritinu, což e karcinogenní látka obsažená v divoce rostoucích pečárkách. Já si myslím, že při rozumné konzumaci pečárek není nebezpečná.

Jo ale existují i některé jedovaté pečárky. To je ale jiná kapitola - a já předpokládám, že o nich víte ;-)

0 0
možnosti

Jan Borovička

5. 3. 2008 18:30
Díky za zájem

a za vstřícné ohlasy, pokračování se pokusím prřipravit na příští týden :-)

0 0
možnosti

nestranik

5. 3. 2008 15:48
jedle?

mel by jste k popisu pridat zdali jsou houbicky jedle.....

jinak zdarile fotky:-)

0 0
možnosti

Jan Borovička

5. 3. 2008 18:26
Re: jedle?

To mě vůbec nenapadlo - to víte, profesionální deformace. A vy na některou z nich máte chuť? :-) Jedlé jsou špička a kotrč, ostatní spíše ne... :-)

0 0
možnosti
NB

j@ck

5. 3. 2008 14:54
-

Mame podobny konicek. Taky velmi rad fotim na digitalni zradlovku (Nikon) - prirodu, krajiny, lidi, cestovani, momentky. Krom zakladniho objektivu mam zatim jen teleobjektiv, makro si musim jeste poridit. Jinak pekne fotky, priroda je fakt krasna, skoda ze sociopaticti a emocionalne oplosteli jedinci typu Klause to nevnimaji :-) 

0 0
možnosti

Eva Sedláčková

5. 3. 2008 14:51
Chválím

Je to skvělé, dal jste mi podnět pro nové fotky. Sama se specializuji na houby a k tomu přidávám čtvero ročních období v oblasti Poodří:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.