Diskuse

Jarní houby

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

herulinka

22. 6. 2008 12:16
To je krása :-)

Já našla minulý víkend sice pár hřibů, skoro jsem neměla jak je odnést domů, ale takovéhle skvosty se mi vyhýbají. Nebo spíš nechtěně já jim ;-D

Ovšem před pár lety mě v lese přilákal aromatický květnatec archerův a to byl taky radostný nález :-)

No nic, připomíná mi to hlavně, že bych se ráda vypravila do lesa, tak snad se zadaří!

0 0
možnosti

Janinka+

15. 5. 2008 14:20
pro Jana Borovičku

tak sem vám zvýšila karmu, ještě jednou díky:-). Dozvěděla jsem se, že houby se stanou pravidelnou každotýdenní rubrikou, takže budu jistě brzo volat o pomoc Jana ctk

0 0
možnosti

7hortenzie

29. 4. 2008 13:15
No tohle,

já sbírám v mulčovací kůře spousty smržů a vyhazuji je od koše.

Že by to byla pochoutka??? Co z nich přopravi???Děkuji:-)

0 0
možnosti

Jan Borovička

29. 4. 2008 15:24
Re: No tohle,

Smrze jsou udajne skvele, kdyz se dute hlavicky vyplni mletym masem smichanym s mletymi nozkami, poskladaji do maslem vymazaneho pekacku, pokryji slaninou a zapecou :-) Nebo tak nejak :-)

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

29. 4. 2008 9:25
Člověk se i něco doví

R^

0 0
možnosti

motylek_02

28. 4. 2008 16:39
jeee, to je povedeny clanek

karma, pochvala. Nas se profesor spacek, ktery ucil nizsi rostliny na MU, ptal u zkousky, jake houbicky sbirame. ma odpoved, ze jen "ty s trubickama" , tusim ze jsou to hribovite, jako jsou modraky, pravaky, klouzci, a i babky, ho po profesni strance rozladila a dostalo se mi prednasky, jak je mozne sbirat jedle houby i v zime. mel spoustu receptu na nakladane houby a byl znalec ruznych chuti.

0 0
možnosti

Jan Borovička

28. 4. 2008 19:37
Re: jeee, to je povedeny clanek

Já děkuji za pochvalu :-)

0 0
možnosti

skydream

28. 4. 2008 16:23
dobry den

vsiml jsem si ze jste pochvalil muj clanek o komunismu.. dekuji vam za to. bohuzel nejsem prirodni typ. jsem prazak tak clanek o houbickach me zaujal pouze jeden:-) jinak se mi libil clanek o pani zubove ale pisi sem neb chci abyste si meho podekovani vsiml. preji hezky den a mnoho peknych clanku :-)

0 0
možnosti

Jan Borovička

28. 4. 2008 19:38
Re: dobry den

Díky za přání a mohu jen opětovně popřát totéž :-)

0 0
možnosti

j@ck

28. 4. 2008 15:12
COOL

Ty smrze jsou super R^

0 0
možnosti

Bowle

28. 4. 2008 14:01
Aha, takže to, co jsem v sobotu vyrýpala

ze záhonů a vyhodila do popelnice, byly evidentně kačenky a bylo jich dost. No někdo by byl třeba rád, já to ale neznám, tak bych si nikdy netroufla 8-o;-)

0 0
možnosti

Jan Borovička

28. 4. 2008 14:30
Re: Aha, takže to, co jsem v sobotu vyrýpala

Kacenky na zahradce asi ne - spise to byly smrze. To je teda skoda :-P :-)

0 0
možnosti

multikulturista

28. 4. 2008 11:24
A co lanyze ?

Diky, pane Borovicka, za poucnou informaci. Ziji ve Francii a mohu potvrdit, ze smrz (francouzsky "morille") je zde velice ceneny a drahy. Hned na druhem miste po lanyzich. Mohl jste mozna upresnit, ze smrz se nema konzumovat syrovy, ale po tepelne uprave bud cerstve nebo susene houby. A jeste mala otazka : vite o vyskytu lanyzu v Cesku ? Zajimala by me tato informace. Dekuji !

0 0
možnosti

Jan Borovička

28. 4. 2008 11:50
Re: A co lanyze ?

Zdravim do Francie, lanyze u nas rostou, ale ne ty nejvice cenene druhy. Zejmena lze nalezt lanyz letni - Tuber aestivum, i to je ale velice vzacna houba. Roste jen v nejteplejsich oblastech, napr. v Ceskem krasu, a je prisne chraneny. Pro kuchyn by sice byl pouzitelny, ale ke skutecnym lanyzum z FR ci IT se kvalitou nepriblizuje. Videl jsem ho jen nekolikrat, aromaticky prilis nebyl. :-)

0 0
možnosti

Michal007

28. 4. 2008 11:14
Parádní fotky

Včera jsem viděl několik smržů s hnědými hlavičkami, přímo u cesty.

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.