Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Tak nevim

31. 3. 2011 12:15
Zajímavý článek

ale zapoměl jste,že nejdůležitější je......!!!! PANIKA !!!!

0 0
možnosti

martin013

31. 3. 2011 12:03
Děkuji

Super. Děkuji. Měla by to být povinná četba pro celou veřejnost.

0 0
možnosti
P

petrziphajek.bigbloger.lidovky.c

31. 3. 2011 12:03
Hezké...

takovýchto střízlivých a rozumných článků jen více... R^

0 0
možnosti
PZ

Mumrli (ještě monokulturnější)

31. 3. 2011 11:58
Pěkný.

Kdyby profi novináři fungovali aspoň z desetiny tak jako někteří blogeři, hned by se noviny daly číst bez rozčilování typu "co to zas píšou za kktiny"

0 0
možnosti
AA

Saša

31. 3. 2011 11:42
Tak od Vás bych to, pane Borovičko,

opravdu nečekal.

Velmi positivně jste mne překvapil.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

31. 3. 2011 11:29
zapoměl jste na

neutronové záření.

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

31. 3. 2011 11:32
Re: zapoměl jste na

Já ho nechtěl uvádět... :-(

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

31. 3. 2011 11:22
osvěžující ostrůvek rozumu

v moři hysterie

díky

0 0
možnosti
JD

jdobry

31. 3. 2011 11:20
oprava

vypadla vam jedna nula

"4 hodiny 6250 atomů" má být "4 hodiny 62500 atomů"

Dik za clanek. Obavan se ze to dopadne podobne jako jsem sledoval u diskuse o radioaktivite uhli. Nekteri byli evidentne presverdceni, ze rozpad uranu vypusteneho do vzduchu pri spalovani uhli je prirozena radioaktivita na kterou je telo zvykle na rozdil od te umele radiaktivity z atomovych elektraren. (koncentrace uranu v nasem uhli je 10-20 ppm efektivita odstanovani prachu v elektrarnach je cca 98% => spalenim 10t uhli se uvolni do vzduchu 2-4g uranu)

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

31. 3. 2011 11:32
Re: oprava

Opraveno, díky! :-)

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

31. 3. 2011 11:18
Dostal jsem několik

pochval za "jednoduchost a srozumitelnost textu" - možná, že je to tím, že já nejsem profesionální chemik ani fyzik, vlastně jsem maximálně takový amatérský radiochemik, takže lecčemus sám nerozumím. Doufám, že jsem se nedopustil nějakého omylu - to se ukáže časem :-) Rukopis připomínkoval Doc. Ing. Zdeněk Řanda, DrSc., kterému tímto děkuji!

0 0
možnosti
S

Seeker-M

31. 3. 2011 11:53
Re: Dostal jsem několik

I mě se zdá článek moc pěkný, jen se mi zdá, že v textu určeném pro laiky by bylo vhodnější u beta rozpadu hovořit o "elektronu" spíše než "negatronu". Ale to je samozřejmě jen drobnost.

Pak bych se ještě rád zeptal, zda je nějaký konkrétní důvod k neuvedení neutronového záření. Záření alfa, beta, gama je přeci jen celkem známé a na neutrony se poněkud zapomíná :). A pokud vím, z radiologického hlediska i neutronové záření představuje zdravotní riziko, možná dokonce větší než ty tři ostatní.

0 0
možnosti
AK

neznalek99

31. 3. 2011 11:13
Dekuji za prinosny clanek

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 129
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7780x
Jsem biogeochemik a mykolog, pracuji v Ústavu jaderné fyziky a v Geologickém ústavu Akademie věd ČR. Zabývám se environmentální biogeochemií kovů, rolí hub v geochemických cyklech prvků (geomykologie) a taxonomií a ekologií velkých hub. Jsem agnostik a antiklerikalista. Politická orientace: pravý střed. Mám rád přírodu, punkovou hudbu, víno, ženy a zpěv. Nemám rád kremlofilní báby, fundamentalisty a psychopaty všeho druhu, zejména náboženské a politické zprava i zleva.