Neděle 14. srpna 2022, svátek má Alan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 14. srpna 2022 Alan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Led c 9

Jen malý dotaz z nepochopení

Řešíte v článku plat Jákla a Hájka. Fajn. S tím nemám nejmenší problém. Co jsem nějak nepochopil je, proč jste dal k perexu fotku Jákla coby princeznu s rudou hvězdou na čele? Jáklovi můžete vyčítat lecos, zejména pokud jste jeho ideový odpůrce, protože je poměrně názorově konzistentní, ale právě proto je ta hvězda, dle mého názoru zcela mimo. Mohl byste mi tedy, prosím vysvětlit, co jste tímto chtěl vyjádřit? Protože ať přemýšlím jak přemýšlím, nějak se nemohu dobrat podstaty. Za odpověď předem děkuji

0/0
19.8.2012 22:03

Jan Borovička

Re: Jen malý dotaz z nepochopení

Ta hvězda se vztahuje jen k tomu papalášskému heslu v úvodu článku - chtěl jsem tím ukázat, že se Hrad chová stejně jako jistá sorta lidí v minulosti za socialismu (a evidentně to tak necítí). To je vše :-)

0/0
3.9.2012 13:07

trojuhelník

Re: Jen malý dotaz z nepochopení

R^

0/0
8.10.2012 10:32

Martin5.35

Dotaz na autora

Co očekáváte? Že ti co přijdou po nich budou chtít nižší platy nebo za ty samé platy budou dělat něco více, lépe a radostněji?

Nebo Vás prostě štve, že je námáte rád a oni mají takovou (relativně) velkou výplatu?

0/0
2.8.2012 10:11

markyz.Gero

Re: Dotaz na autora

nevadí vám že článek není o výši platu?

+3/0
2.8.2012 10:40

Martin5.35

Re: Dotaz na autora

Mimo prvního odstavce, se tam nic jiného než jaký mají plat neřeší. Třeba věty://Nechám na posouzení čtenářů, zda je výše platů obou dvou úředníků (ačkoli to chce nechat na posouzení čtenáře, docela silně autor vnucuje, že to je hodně),//Základní měsíční příjem obou pracovníků je přitom v rozmezí 40-50 tisíc//Průměrný měsíční příjem tajemníka prezidenta pro věci politické Ladislava Jakla činí 103 000 Kč měsíčně, zástupce vedoucího kanceláře prezidenta Petr Hájek bere v průměru 111 666 Kč za měsíc.//

Z pěti odstavců se ve třech řeší výše platu, takže to je převážně o tom kolik ti pánové berou. Kdyby to bylo jen o tom, že nechtěli výši platů zveřejnit, má článek první a poslední odstavec.

0/0
2.8.2012 12:17

Jan Borovička

Re: Dotaz na autora

Mně štve, jak se chovají... K výši platu jsem se nevyjadřoval, osobně si ale myslím, že svoji práci dělají špatně a že svého postavení zneužívají k osobním politickým cílům, což je pro státní úředníky nepřijatelné. Ano, jsou to darmožrouti :-)

+5/0
2.8.2012 11:32

Martin5.35

Re: Dotaz na autora

Jednoznačně jste se k výši platů nevyjádřil, nepřímo je Váš názor jasný, proto jsem se ptal co očekáváte od jejich následovníků.

0/0
2.8.2012 12:20

Jan Borovička

Re: Dotaz na autora

Já očekávám jen to, že plat lidí hrazený z veřejných rozpočtů bude veřejně přístupný. To není nic o závisti, to je o kontrole veřejných rozpočtů. Pokud se to někomu nelíbí, ať neleze do státní správy!

0/0
2.8.2012 13:24

Martin5.35

Re: Dotaz na autora

Nevím, školy na to nemám, ale jak Hájek, tak Jakl využívá k sebepropagaci blogy idnesu, stejně jako Vy, prý také státní úředník. Hájka moc nečtu, ale nemám pocit, že blogy jsou psány z jakési vyšší moci úřední.

0/0
2.8.2012 15:09

kareldrabek.blog.idnes.cz

Re: Dotaz na autora

Možná je ten plat odpovídající. Kdoví, kolik škody by udělali, kdyby se nechali jen tak volně pobíhat...

0/0
3.8.2012 13:07

Štěpán Binko

Dobrej text Honzo!

Karma a super diskuze ;-DR^.

+2/0
1.8.2012 22:38

Jan Borovička

Re: Dobrej text Honzo!

No od tebe to beru jako fakt velkou poklonu, dík, je to fajn náplast na ty invektivy níže :-)

0/0
1.8.2012 22:59

Štěpán Binko

Re: Dobrej text Honzo!

A to tě fakt tak překvapuje, že s tebou souhlasím? Já to zase tak neprožívám. Možná jsem poznamenaný tím, jak to funguje venku, ale něco podobného beru za absolutně normální. Jednou jsou to peníze eráru a všichni máme vědět, jak jsou spravovány. Navíc mám za tuze legrační, jak zástupci transparentního minimálního státu tahají za brzdu, jakmile jde o ně. Zveřejnit jejich platy je normální a ve svém textu, kde to Jakl napadá, že nelze zveřejňovat platy všech úředníků, víceméně lže. Tyto platy nikdo zveřejňovat nechce a řešit to má dlouho slibovaný zákon o státní službě. Že ho politici roky programově bojkotují je jiná. Navíc platí, že u normálního úředníka si ten plat +- odvodíš, ostatně tabulky jsou jasný a jsou veřejný a ten řadový úředník nemá takové odměny, v poměru k platu, jako má tento typ úředníků pracujících na podobných pozicích. Přijde mi absurdní, že ostatní platy zveřejňují a poslední, kdo se brání, je Hrad a vláda.......

+1/0
2.8.2012 10:23

Štěpán Binko

Re: Dobrej text Honzo!

Jinak na ty invektivy kašli. Při podobných výpadech si vždycky vzpomeň, že tu v historii vždy byla početná skupina hloupých přisluhovačů, kteří by vědce rádi postavili k lopatám a kteří se do nich naváželi jako to bylo vidět tady a co ta skupina byla zač. A český panelákový pravičák, nejlépe zkrachovalý, plešatý a s kvérem pod kabátem, to už je pojem známý i za hranicemi ;-). Zkus si zjistit, kolik takový člověk vytvořil jakých hodnot, jak hezky pravicově žije a funguje v soukromém životě, kolik z těch hodnot zdanil a co té společnosti přinesl a kolik ze svých dluhů splatil a pak se budeš smát a podobné bláboly nebudeš brát vážně R^;-).

+2/0
2.8.2012 10:32

Tomáš Jasný, PhD.

Re: Dobrej text Honzo!

jo jo ... dneska palec nahoru R^

0/0
2.8.2012 15:29

Štěpán Binko

Re: Dobrej text Honzo!

;-D;-)R^

0/0
2.8.2012 19:47

Jan Borovička

Re: Dobrej text Honzo!

Jo, vidíme to stejně :-)

0/0
2.8.2012 11:33

Earl_Grey

Vesmes souhlas

jenom drobny podotek. Odmeny cinily za prvni pulrok 115 resp. 130 tis celkove (dle idnes). To znamena prumerne na mesic cca 20tis. Zakladni plat tedy nebude 40-50tisic, ale 80-90. Pokud jsem se tedy nekde neprepocital nebo nekde neco nebylo napsano mylne.

0/0
1.8.2012 17:34

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Vesmes souhlas

Z clanku na lidovkach:

Zastupce kancléře prezidenta republiky Petr Hájek loni na Hradě vydělal 1 320 000 korun, šéf politického odboru si tamtéž přišel na 1 295 440 korun.

Tak si to prepocitejte sam.

0/0
1.8.2012 21:02

Earl_Grey

Re: Vesmes souhlas

pise se tam kolik jsou z toho odmeny a kolik zaklad? ja jsem to prave nenasel, a lidovky jsem si dneska nekoupil

0/0
1.8.2012 21:31

Jan Borovička

Re: Vesmes souhlas

V tom textu mám opravdu drobnou chybku, ale jinou, než uvádí můj oblíbený čaj z Británie ;-D Stačí nám Hájek: základní plat 49 650 Kč, příplatky osobní a za vedení 23 350 Kč + 15 000 Kč, průměrná měsíční výše mimořádné odměny 21 666, průměrný měsíční příjem 111 666 Kč. Spojil jsem příplatky a odměny, což není správně.

0/0
1.8.2012 23:04

Earl_Grey

Re: Vesmes souhlas

Dekuji za osvetleni R^ S podstatou clanku naprosto souhlasim, tohle byl pouze drobny detail, ktery me zarazil a tak jsem se "zvidave" zeptal. ;-)

At Vam to pise. A at rostou :-)

0/0
1.8.2012 23:14

Jan Borovička

Re: Vesmes souhlas

I kdybyste nesouhlasil a zeptal se slušně, neměl bych s tím problém ;-) Dík, hezké dny :-)

0/0
2.8.2012 11:08

ultraviolet

Prima článek

Však se jim ten čas neúprosně krátí.;-)

+2/0
1.8.2012 16:45

echo.3.

Re: Prima článek

A to je dobre.

:o)

+3/0
1.8.2012 18:03

Horace Wimp

kolik bere takový profi hledač hub?

+1/0
1.8.2012 15:57

Jan Borovička

Re: kolik bere takový profi hledač hub?

Níže v diskusi je uvedeno ;-D

0/0
1.8.2012 17:07

echo.3.

Re: kolik bere takový profi hledač hub?

No přece, co se vejde do košíku, když je v lese.

:o))

Že se vůbec tak hloupě ptáš.

0/0
3.8.2012 12:31

Urb - Uničtoženie vraga

Dobrá, půjdu si na jiný článek. Zmastím pravičáka jiného

+1/0
1.8.2012 14:46

markyz.Gero

Re: Dobrá, půjdu si na jiný článek. Zmastím pravičáka jiného

jen vaše iluze, mastíte sama sebe ale vy to nepochopíte asi nikdy;-D

0/0
1.8.2012 14:51

echo.3.

Re: Dobrá, půjdu si na jiný článek. Zmastím pravičáka jiného

Vyplachnete si klavesnici a ...

:o)

0/0
1.8.2012 14:53

petrik1960

Re: Dobrá, půjdu si na jiný článek. Zmastím pravičáka jiného

táhni a houba není rozhodně pravičák je ekologista.

0/0
1.8.2012 16:02

petrik1960

Re: Dobrá, půjdu si na jiný článek. Zmastím pravičáka jiného

platilo na urba pardon

0/0
1.8.2012 16:03

Urb - Uničtoženie vraga

Pravičáci si zalezli kvočně po křídla. Dalo se to čekat.

0/0
1.8.2012 14:44

markyz.Gero

Re: Pravičáci si zalezli kvočně po křídla. Dalo se to čekat.

co bychom u vás hledali ;-D

0/0
1.8.2012 14:45

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Pravičáci si zalezli kvočně po křídla. Dalo se to čekat.

Žalobníčku nežaluj, pod nosem si nemaluj, jdu jinam.

0/0
1.8.2012 14:47

markyz.Gero

Re: Pravičáci si zalezli kvočně po křídla. Dalo se to čekat.

ale nechoďte s kým by tu byla taková legrace, taková komunistická vykopávka se jen tak nenajde, bavte nás ještě chvilku ať máme blažený pocit že bylo dobře tu vaši partaj nakopat do zadku

+3/0
1.8.2012 14:51

markyz.Gero

no vida

a taková to byla velká legrace a někdo to nevydržel a napráskal to

0/0
1.8.2012 14:36

echo.3.

Re: no vida

Mazalo se drsne, nechci verit, ze to byl autor.

Kdo to napraskal, musi byt ucineny magor.

:o((

0/0
1.8.2012 15:18

markyz.Gero

Re: no vida

já vím kdo to byl, nebo aspoň na základě předchozích zkušeností tuším ;-D

0/0
1.8.2012 19:07

Ghost Dog

dotaz na autora ...

. pane Borovičko, v článku jsem nikde nezaznamenal odstavec, kde byste uvedl výši vašeho platu, tedy základ, premie, odměny, popřípadě sociální dávky .. jako zaměstnanec ČAV jste rovněž placen z veřejných peněz, máme proto, jako daňoví poplatníci, stejné právo znát tyto informace ..

.. tolik, jako pan Jakl, nebo pan Hájek určitě nemáte, ani kdybyste dělal ředitele výzkumného pracoviště ..

..a ještě jeden dotaz, proč bych měl používat svoje vlastní jméno, vám, ani nikomu jinému stejně nebude nic říkat, nehledě na to, že tam mohu napsat jakékoli .. třeba. František Novák, Jan Fišer, Karel Vopička .. jak vás to uspokojuje? ..

+4/0
1.8.2012 14:31

markyz.Gero

Re: dotaz na autora ...

najdete ji v diskuzi ale ono to přece není o výši platu

+1/0
1.8.2012 14:33

Ghost Dog

Re: dotaz na autora ...

.. a o čem jiném to je? ;-D ..

.. já nikomu peníze nezávidím a plat prezidentského vrcholného úředníka je docela směšný proti platům ředitelů státních podniků .. dokonce i těch, které jsou v trvalé ztrátě ..

+1/0
1.8.2012 14:51

Jan Borovička

Re: dotaz na autora ...

Výše, nebo spíše níže mého platu je níže - a ten článek vůbec není o tom, kolik kdo bere, ale to evidentně řada čtenářů nechápe, asi je moc horko... :-/

+4/0
1.8.2012 15:28

Ghost Dog

Re: dotaz na autora ...

.. 60% článku pojednává o platu .. 30% o nechápavosti hradních úředníků (o nepochopení práva) a 10% jsou vaše invektivy vůči zmiňovaným, nutno dodat, že dost nevybíravé .. v hospodě by to bylo na, víte na co? .. ale tam se asi s H + J nepotkáte ..

+2/0
1.8.2012 15:49

oldiess

Re: dotaz na autora ...

čili podle Vás by měl každý divadelní kritik ke kritice přiložit i nějakou sbou divadelbí hru?;-Da když už jste tak bystrý, kde je info o Vašem platu? nebo jste fakt už čokl ve věčných lovištích?;-D

0/0
1.8.2012 18:40

Ghost Dog

Re: dotaz na autora ...

.. vážený stařešino, já nejsem placen z daní daňových poplatníků, tedy na rozdíl od pana Borovičky (ke cti mu slouží, že svůj plat uvedl aspoň v diskuzi), ba naopak, já i na jeho plat přispívám (a to houby fakt nesbírám, ani nejím .. já totiž ani nevím, kolik berou moji kolegové .. pokud s tím máte problém, já ho řešit nebudu ..

0/0
1.8.2012 19:01

oldiess

Re: dotaz na autora ...

nezlobte se, ale nebýt daní poplatníků tak jste se nenaučil ani číst a psát;-D, jinak pan Borovička tady byl podle mě soukromě - jinak nevím jak jste mohl přijít na to, že bych měl mít s něčím problém- to se říkávalo kdysi na základce "to je tvůj problém" myslel jsem, že v dospělém věku to už odpadlo:-)

0/0
1.8.2012 19:04

Ghost Dog

Re: dotaz na autora ...

.. já se vážně nezlobím, že přesto, že umíte číst a psát nechápete psaný text a pletete si kozu s vozem ;-D

+1/0
1.8.2012 19:23

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz